Kaikki Tietohallinnon UKK kysymys-vastaus-parit
Tällä sivulla on luettelo kaikista Metropolian Tietohallinnon UKK-sivuston kysymys-vastaus-pareista. Käytä selaimen hakutoimintoa löytääksesi ratkaisu ongelmaasi.
- Paina Ctrl + F (Windows) tai Cmd + F (macOS).
- Kirjoita hakusana.
- Käy hakusanan sisältävät kysymykset läpi painelemalla enter-näppäintä.
- Android-puhelimeni mobiilidatayhteys lakkasi toimimasta, mitä teen?
- En pääse julkaisemaan Theseuksessa opinnäytetyötäni, vaikka pääsen kirjautumaan sisään. Mitä teen?
- En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?
- En pääse lataamaan Office 365:ttä omistamalleni tietokoneelle, mitä teen?
- En pääse OMAssa ryhmätehtävää, mitä teen?
- En pysty kirjautumaan kannettavaani vaihdettuani salasanani, miten toimin?
- Kehen otan yhteyttä, jos OMAssa olevaa väärää tietoa pitää muokata?
- Kirjaudun OMAan, mutten pääse opiskelijan työpöydälle, mitä teen?
- Kuinka kauan OMAn työtilat säilyvät toteutuksen päätyttyä?
- Managed Software Centerin päivitysikkuna estää koneelle kirjautumisen, mitä teen?
- Microsoft Teams -työpöytäsovellus ei toimi, mitä teen?
- Mihin voin tallentaa tiedostoni turvallisesti?
- Miksi helpdeskin puhelinpalvelun työntekijät ovat harjoittelijoita?
- Miksi lähettämäni sähköpostiviesti ei mene perille?
- Miksi oppilaani on pystynyt palauttamaan tehtävän OMAssa palautusajan umpeuduttua?
- Minulla ei ole käyttöoikeuksia Teams-sovelluksen ryhmään tallennettuun tiedostoon, mitä teen?
- Minulla on ongelma verkkolevyn kanssa, miten ratkaisen sen?
- Mistä näen Canon-monitoimitulostimen sarjanumeron?
- Mistä saan apua Theseukseen liittyviin ongelmiin?
- Mistä saan Bitlocker Recovery Keyn?
- Mistä saan työpuhelimeni PUK-koodin?
- Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?
- Miten allekirjoitan Metropolian asiakirjan sähköisesti?
- Miten asennan Microsoft Power BI:n?
- Miten asennan Project- ja Visio-ohjelmat omistamalleni tietokoneelle?
- Miten asennan sovelluksen Mac-tietokoneelle?
- Miten asennan Windows 10 -käyttöjärjestelmän?
- Miten asetan vastaajan puhelimeeni?
- Miten avaan incognito- eli private-ikkunan selaimessa?
- Miten estän **SPAM**-merkittyjä viestejä tulemasta sähköpostilaatikkooni?
- Miten ilmoitan tietoturva- tai tietosuojapoikkeamasta?
- Miten jaan langattoman internetyhteyden puhelimestani kannettavalle tietokoneelle?
- Miten jaan näyttöni Teams-sovelluksessa macOS:ssä?
- Miten järjestän tapahtuman?
- Miten kirjaudun Metropolian palveluihin?
- Miten kirjaudun pilvipalveluihin?
- Miten kirjaudun Promid-työajanseurantaan?
- Miten kirjaudun Sympaan?
- Miten käytän E-lomaketta?
- Miten käytän etätyöpöytiä?
- Miten käytän Microsoft Teams -sovellusta?
- Miten käytän opettajan lähettämää pilvilinkkiä?
- Miten käytän TeamViewer-etätukisovellusta?
- Miten käytän turvasähköpostia?
- Miten käytän Zoom-sovellusta?
- Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?
- Miten liitän Metropolian sähköpostitilin Android-puhelimeeni?
- Miten liitän Metropolian sähköpostitilin iPhone-puhelimeeni?
- Miten liitän Metropolian sähköpostitilin Outlook-työpöytäsovellukseen?
- Miten liitän saamani viestin liitetiedostoksi palvelupyyntöön?
- Miten luon jaetun sähköpostiosoitteen tai sähköpostilistan?
- Miten luon Zoom-sovelluksessa webinaarin tai large meeting -kokouksen?
- Miten löydän kurssin Moodlesta?
- Miten löydän työtilan OMAsta?
- Miten muodostan VPN-etäyhteyden?
- Miten määrittelen soitonsiirron työpuhelimeeni?
- Miten otan koko ruudun kuvaruutukaappauksen?
- Miten otan käyttöön ecloud-virtuaalipalvelimen?
- Miten otan käyttöön monivaiheisen tunnistautumisen?
- Miten palautan kadonneen tiedoston verkkolevyltä (esim. W:, Z: tai U:)?
- Miten palautan laitteen helpdeskiin?
- Miten palautan tuhotun sähköpostiviestin?
- Miten poistan Metropolia-tilin Windowsista?
- Miten päivitän Dell-tietokoneeni ajurit?
- Miten pääsen suorittamaan Metropolian pakollisen tietosuoja- ja tietoturvakurssin?
- Miten saan Adoben ohjelmistot käyttööni?
- Miten saan ajettua makron Excel- tai Access-työpöytäsovelluksessa?
- Miten saan hyvityksen tulostusarvosta?
- Miten saan ilmaisen tulostusoikeuden oppilaalleni?
- Miten saan käyttäjätuen mukaan tapahtumaani?
- Miten saan käyttööni sensitiivisen datan palvelimen?
- Miten saan lisää tilaa sähköpostilaatikkooni?
- Miten saan omistamani tietokoneen yhdistettyä Metropolian langattomaan verkkoon?
- Miten saan työkannettavani langattoman yhteyden toimimaan?
- Miten saan työsuhdepuhelimeeni uuden SIM-kortin?
- Miten saan vierailleni tai yhteistyökumppaneilleni Metropolian käyttäjätunnuksen?
- Miten saan Xcoden lopettamaan admin-tunnuksien kyselyn?
- Miten saan Z-aseman näkymään Mac-tietokoneessa?
- Miten suoristan vinon sähköpöydän?
- Miten tarkistan IP-osoitteeni?
- Miten tarkistan opinto-oikeuteni voimassaolon Opintopolku-portaalista?
- Miten tarkistan tai vaihdan Moodlessa kurssiavaimen?
- Miten teen hankintapyynnön?
- Miten teen hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?
- Miten toimin Exam-tenttijärjestelmän ongelmatilanteissa?
- Miten toimin, jos kannettavani ei käynnisty tai jumiutuu käynnistyessään?
- Miten tulostan tai kopioin Metropolian laitteilla?
- Miten tulostan älypuhelimelta, tabletilta tai omalta kannettavalta tietokoneelta Metropolian kampuksella?
- Miten vaihdan nimeni, puhelinnumeroni tai muun tiedon käyttäjätietoihini?
- Miten vaihdan profiilikuvani Microsoft Office 365 -tuotteisiin?
- Miten vaihdan salasanani?
- Mitä teen jos Office 365 -pilvipalvelun (Sharepoint/Onedrive) kautta jakamani linkki ei aukea muille?
- Mitä teen, jos en saa kuvaa näkyville videotykistä tai televisiosta esitystilanteessa?
- Mitä teen, jos matkapuhelimeeni tulee vika?
- Mitä teen, jos työkannettavaani tulee laitevika?
- Monivaiheinen tunnistautuminen estää kirjautumisen. Mitä teen?
- Office antaa virheilmoituksen: "Oppilaitoksesi tili ei ole enää aktiivinen...", mitä teen?
- Ohjelman asennus Software Centerin kautta ei onnistu, mitä teen?
- Olen henkilökuntaa, mutten pysty tulostamaan ilmaiseksi, mitä teen?
- Olen kadottanut tiedoston pilvipalvelussa, miten saan sen takaisin?
- Olen saanut UNC-polun metroarch-palvelimelle, mutta en pääse siihen käsiksi, mitä teen?
- Pääsenkö kirjautumaan Metropolian palveluihin opinto-oikeuteni päätyttyä?
- Sain automaattisen ilmoituksen käyttäjätunnukseni voimassaolon päättymisestä, miten toimin?
- Sain epäilyttävän viestin, mitä teen?
- Teen tutkimusta, mihin voin tallentaa henkilötietoja sisältävää dataa?
- Tietokoneeni kello on väärässä ajassa, mitä teen?
- Toimiiko matkapuhelinliittymä ulkomailla?
- Toimiiko Metropolian sähköposti ulkomailla?
- Tulostaminen ei onnistu, mitä teen?
- Tulostusjonoja ei näy Mac-tietokoneella, mitä teen?
- Tuudo ei toimi, mitä teen?
- Verkkosivut näkyvät väärällä kielellä, mitä teen?
- Voinko lunastaa työkannettavani itselleni?
- Windows tai Office vaatii aktivointia, ilmoittaa käyttöoikeuteni loppuvan pian tai ei löydä lisenssiä, mitä teen?
- Zoom-sovellus ei toimi, mitä teen?
- Created by Samuli Tani, last modified on 3.9.2024