Etätyöpöytien käyttö
Etätyöpöytiin yhdistämisessä VMware Horizon Client -ohjelman Mac-versiolla ja kaikkien tietokoneiden selaimilla on toistaiseksi ongelmia. Yhteys etätyöpöytiin onnistuu niillä vain satunnaisesti, mutta voit kuitenkin yrittää muodostaa yhteyttä muutaman minuutin ajan. Tällöin yhteys lopulta yleensä muodostuu.
Windowsin VMware Horizon Client -ohjelman kautta yhteys etätyöpöytiin toimii ongelmitta.
Olen... | Tietokoneeni on yhteydessä... | Voit käyttää etätyöpöytää... |
---|---|---|
henkilökuntaa |
|
|
| 12.12.2021 alkaen: Avaa VPN-yhteys ennen kirjautumista securedesktop.metropolia.fi-palvelimelle.
| |
opiskelija | Lisenssisyistä opiskelijat eivät toistaiseksi voi käyttää etätyöpöytiä omilta päätelaitteiltaan eivätkä Metropolian ulkopuolelta. |
|
Tarkempia ohjeita
Huom! Kirjaudu sisään wikiin selainikkunan oikeasta yläkulmasta, niin näet myös vain metropolialaisille tarkoitetun sisällön.
- Etätyöpöydän pääkäyttäjä
- Etätyöpöytäistunnon aloittaminen selaimella
- Etätyöpöytäistunnon aloittaminen VMware Horizon Clientilla
- Etätyöpöytäistunnon päättäminen
- Ongelmatilanteita ja ratkaisuja
- Yhteyspalvelimen lisääminen VMware Horizon Clientiin
- Yhteysprotokollan vaihto
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu usein kysyttyjen kysymysten sivulta.
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Niko Wallentin, last modified on 21.6.2022