Sain automaattisen ilmoituksen käyttäjätunnukseni voimassaolon päättymisestä, miten toimin?
Koskee henkilökuntaa
Tämä vastaus koskee vain Metropolian henkilökuntaa, joilla Ammeessa omissa läsnäolotiedoissa näkyy rooli metropolia.staff. Tämä vastaus ei koske Helsingin Konservatorion ja Pop & Jazz Konservatorion henkilökuntaa.
Jos olet tietoinen siitä, että sinulle on tulossa uusi työsopimus, niin kyseisestä sähköpostiviestistä ei tarvitse välittää. Viesti tulee automaattisesti aina siinä vaiheessa, kun edellinen työsuhde on päättymässä. Kun uuden työsopimuksen tiedot viedään henkilöstöpalveluissa tai esihenkilöiden toimesta Metropolian Sympa HR-järjestelmään, ja saavat siellä myös tarvittavien esihenkilöiden hyväksynnän (oma esihenkilösi ja hänen esihenkilönsä), käyttäjätunnuksesi voimassaolo jatkuu automaattisesti.
Tunnuksen voimassaolo päättyy automaattisesti vain siinä tapauksessa, jos
- työsuhteesi päättyy kokonaan eikä jatku uudella työsopimuksella
- työsuhteesi jatkuu, mutta sen tietoja ei viedä ajoissa Sympa HR -järjestelmään esihenkilön tai henkilöstöpalveluiden toimesta
- esihenkilösi tai hänen esihenkilönsä ei ehdi hyväksyä työsopimuksesi tietoja Sympa HR -järjestelmässä ennen edellisen työsuhteesi päättymistä.
Jos olet epävarma siitä, onko työsopimusasiasi hoidettu edellä kuvatulla tavalla, otathan yhteyttä esihenkilöösi tai henkilöstöpalveluihin.
Henkilöstöpalveluiden yhteystiedot | |
---|---|
Sähköposti | tyosuhdeasiat@metropolia.fi |
Henkilöstösihteerien palvelupuhelinnumero | +358 40 129 6660 (varmimmin kello 9 - 14) |
Jos kuitenkin kyseessä on sellainen tilanne, että tarvitset käyttäjätunnustasi työsopimusjaksojen välissä, otathan asiasta yhteyttä esihenkilöösi. Hän voi tehdä palvelupyynnön helpdeskille, ja pyytää sinulle niin sanottua kumppaniroolia. Palvelupyynnössä hänen on silloin ilmoitettava kaikki sivulla Kumppaniorganisaatiot ja ostopalveluhenkilökunta luetellut tiedot siitä huolimatta, että henkilötietosi ovat jo Metropolian tiedossa.
Kaikki voivat pyytää tunnuksen lukittumisen yhteydessä palvelupyynnöllä helpdeskistä kaksi viikkoa lisäaikaa tarpeellisten tietojen tallettamiseksi.
Lisätietoa
Lisää tietoa käyttäjätunnuksen voimassaolon päättymisestä on sivulla Voimassaolon päättyminen.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu usein kysyttyjen kysymysten sivulta.
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
I received an automated notice of the termination of my user account. What should I do?
- Created by Samuli Tani, last modified on 9.8.2023