• Skip to main content
  • assistive.skiplink.to.breadcrumbs
  • assistive.skiplink.to.header.menu
  • assistive.skiplink.to.action.menu
  • assistive.skiplink.to.quick.search
  • Metropolia.fi
  • Curricula
  • Wiki
  • Moodle
Metropolia
Menu
    • Attachments (0)
    • Page History
    • Page Information
    • Resolved comments
    • View in Hierarchy
    • View Source
    • Export to PDF
    • Export to Word
  • Browse
    • Pages
    • Blog
    • Labels
    • Space Operations
  • Login
    • Metropolia Login
    • Haka Login
    • Visitor Login

Tietohallinto

  1. Dashboard
  2. Tietohallinto
  3. …
  4. Etusivu
  5. Käyttäjätunnukset
  6. Roolikohtaiset ohjeet
Print
Main navigation

Kumppaniorganisaatiot ja ostopalveluhenkilökunta

Ohjeistus koskee Metropoliassa toimivia kumppaneita, joiden työskentely vaatii Metropolian tietojärjestelmien (esim. OMA, sähköposti) käyttöä.

Esimerkkejä kumppaneista: opiskelijakunta (METKA), vahtimestarit, ravintolatyöntekijät, siviilipalvelushenkilöt, tulkit, terveydenhoitajapalvelut, oppilaitospapit, pidempien hankkeiden ja projektien jäsenet sekä ostopalveluhenkilökunta, joille tarvitaan Metropolian sähköpostiosoite.

  1. Yhteyshenkilö on vaihtuva, joten tähän emme pysty nimeämään henkilöitä, mutta yleensä kumppaneille sellainen selviää taloon tultaessa
  2. Yhteyshenkilö selvittää tarvittavat tiedot ja toimittaa ne Metropolian Helpdeskiin
  3. Tarvittavat tiedot:
    • etunimet
    • kutsumanimi
    • sukunimi
    • henkilötunnus
    • nimike suomeksi ja englanniksi
    • toimipiste
    • toiminto, johon tunnusta tarvitaan
    • tunnuksen voimassaoloaika
    • tunnuksen omistaja/yhteyshenkilö (jos muu kuin tunnuksen tilaaja).
    • Metropolian tiloissa toimiville lisäksi mahdollinen Metropolian puhelinnumero
    • Henkilötunnuksettomien \ Ulkomaalaisten (esim. vaihto-opettajat) tunnuksia varten myös syntymäaika ja kansalaisuus
    • Onko käyttäjä tarkoitus lisätä opettajaksi jollekin toteutukselle OMAan? KYLLÄ / EI. Jos KYLLÄ, tarkistathan alta myös "HUOM! Opettajan oikeudet OMAan, huomioi nämä asiat"
  4. Helpdesk luo tunnukset ja tiedottaa luoduista tunnuksista tiedon yhteyshenkilölle
  5. Kumppaniorganisaation edustaja aktivoi tunnuksensa verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. Jos tämä ei ole mahdollista, tunnus aktivoidaan aktivointisalasanan avulla, jonka toimitustavat ovat:
    • Nouto kampukselta: Helpdesk ilmoittaa, kun käyttäjätunnus on noudettavissa kampuksen aulapalveluista.
    • Turvapostin välityksellä: Ilmoita lisäksi käyttäjän henkilökohtainen puhelinnumero ja sähköpostiosoite, johon tunnus on tarkoitus toimittaa.

HUOM! Opettajan oikeudet OMAan, huomioi nämä asiat:

    • Opettajan pitää päästä hallinnoimaan määrättyjä työtiloja, toinen opettajat/ylläpitäjät voi lisätä henkilön työtilan ylläpitäjäksi suoraan työtilan Käyttäjät ja ryhmät -välilehden kautta.

    • Opettaja lisätään toteutuksen resursseihin tehtävät kohtaan, opettajalle pitää tilata helpdeskistä työrooli OMAan. Silloin myös työtila tulee hänelle automaattisesti.

    • Opettajan pitää päästä antamaan opettajan työpöydälle arvosanoja, opettajalle tilataan erikseen opettajan työpöytä helpdeskistä, jolloin tilaus toimitetaan pääkäyttäjälle

Tunnuksen lukittuminen

Kumppaniorganisaatioiden henkilökunta ottaa yhteyttä yhteyshenkilöönsä, joka ottaa tarvittaessa yhteyttä Metropolian helpdeskiin.

Käyttäjätunnuksen voimassaolon päättyminen



Partner Organisations and Outsoursed Services' Staff

  • Created by Kati Kesälahti, last modified by Samuli Tani on 27.8.2024
#trackbackRdf ($trackbackUtils.getContentIdentifier($page) $page.title $trackbackUtils.getPingUrl($page))
  • käyttäjätunnus
  • kumppani
  • kumppanitunnus
  • updated2022
Overview
Content Tools
Apps
Pages
Blog
Labels
Space Operations
  • Powered by Atlassian Confluence 8.5.22
  • Printed by Atlassian Confluence 8.5.22
  • Report a bug
  • Atlassian News
Atlassian