Ohjeistus koskee Metropoliassa toimivia kumppaneita, joiden työskentely vaatii Metropolian tietojärjestelmien (esim. OMA, sähköposti) käyttöä.

Esimerkkejä kumppaneista: opiskelijakunta (METKA), vahtimestarit, ravintolatyöntekijät, siviilipalvelushenkilöt, tulkit, terveydenhoitajapalvelut, oppilaitospapit, pidempien hankkeiden ja projektien jäsenet sekä ostopalveluhenkilökunta, joille tarvitaan Metropolian sähköpostiosoite.

  1. Yhteyshenkilö on vaihtuva, joten tähän emme pysty nimeämään henkilöitä, mutta yleensä kumppaneille sellainen selviää taloon tultaessa
  2. Yhteyshenkilö selvittää tarvittavat tiedot ja toimittaa ne Metropolian Helpdeskiin
  3. Tarvittavat tiedot:
  4. Helpdesk luo tunnukset ja tiedottaa luoduista tunnuksista tiedon yhteyshenkilölle
  5. Kumppaniorganisaation edustaja aktivoi tunnuksensa verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. Jos tämä ei ole mahdollista, tunnus aktivoidaan aktivointisalasanan avulla, jonka toimitustavat ovat:

HUOM! Opettajan oikeudet OMAan, huomioi nämä asiat:

Tunnuksen lukittuminen

Kumppaniorganisaatioden henkilökunta ottaa yhteyttä yhteyshenkilöönsä, joka ottaa tarvittaessa yhteyttä Metropolian helpdeskiin.

Käyttäjätunnuksen voimassaolon päättyminen



Partner Organisations and Outsoursed Services' Staff