Miten saan käyttäjätuen mukaan tapahtumaani?
Koskee henkilökuntaa
Tämä vastaus koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita.
Miten saan käyttäjätuen tavallisen työajan sisällä järjestettävään tapahtumaan?
Tapahtumat joihin ei tarjota käyttäjätuki-palvelua
- Arkipäiväiset luennot
- Opiskelijoiden järjestämät tapahtumat
- Muut normaaliin toimintaan sisältyvät tapahtumat
Tällaisiin tilaisuuksiin ei liity erillistä yhteyshenkilöä tai varautumista. Käyttäjä varmistaa etukäteen, että laitteet ja muut puitteet toimivat ja ottaa tarvittaessa yhteyttä helpdeskiin normaalin käytännön mukaan.
Mikäli tilaisuus on erityisen tärkeä tai sen järjestämiseen liittyy jotakin poikkeuksellista, johon tarvitaan käyttäjätukea, esim. erityinen tekninen ratkaisu, harkitsee helpdesk tapauskohtaisesti käyttäjätuen antamisesta.
Tällaisessa tilanteessa, tee helpdeskille hyvän käytännön mukainen palvelupyyntö, jossa kuvailet tapahtuman ja perustelet käyttäjätuen tarpeen.
Miten saan käyttäjätuen tavallisen työajan ulkopuolella järjestettävät tapahtumaan?
Mikäli tilaisuus on erityisen tärkeä tai sen järjestämiseen liittyy jotakin poikkeuksellista, johon tarvitaan käyttäjätukea, esim. erityinen tekninen ratkaisu, harkitsee helpdesk tapauskohtaisesti käyttäjätuen antamisesta.
Tällaisessa erityistapauksessa tee helpdeskille hyvän käytännön mukainen palvelupyyntö, jossa kuvailet tapahtuman ja perustelet käyttäjätuen tarpeen.
Lisäksi tapahtuman ollessa käyttäjätuen tavallisen työajan ulkopuolella, selvitä myös onko oma yksikkönne valmistautunut maksamaan ylityöpalkan siinä tapauksessa, jos joku helpdeskin henkilökunnasta huolehtii tapahtuman teknisestä tuesta. Liitä tieto tästä palvelupyyntöön.
Ylityöajasta
Ylityöajan tulee sisältää myös tarvittava ennakkovalmistautuminen, johon menee tyypillisesti vähintään tunti sekä tilaisuuden päätyttyä kuluva työaika (yleensä vähintään puoli tuntia). Nämä ajat kuitenkin vaihtelevat tapauskohtaisesti paljonkin, joten alku- ja loppuvalmistelut voivat viedä paljon enemmänkin aikaa.
- Created by Unknown User (samultan), last modified on 21.7.2023