Miten asennan Windows 10 -käyttöjärjestelmän?
Koskee opiskelijoita
Tämä vastaus koskee Metropolian opiskelijoita, ei henkilökuntaa.
Seuraa sivun Windows 10 ja muita ohjelmia Azuresta asennusohjeita.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Ongelmatilanteissa, ota yhteyttä suoraan Microsoftin tukeen. Käyttäjät hoitavat itse omien laitteidensa Windows-aktivoinnin ja vanhojen haamuaktivointien poistot. Helpdesk ei vastaa omille tietokoneille tehtävistä asennuksista.
Mikäli Tietohallinnon sivujen ohjeistuksessa on puutteita tai vikoja, voit antaa näistä palautetta helpdeskille palvelupyynnöllä.
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Unknown User (samultan), last modified on 21.7.2023