• Skip to content
  • Skip to breadcrumbs
  • Skip to header menu
  • Skip to action menu
  • Skip to quick search
  • Metropolia.fi
  • Curricula
  • Wiki
  • Moodle
Metropolia
Menu
  • Create
    • Attachments (4)
    • Page History
    • Page Information
    • Resolved comments
    • View in Hierarchy
    • View Source
    • Export to PDF
    • Export to Word
    • Copy
  • Browse
    • Pages
    • Blog
    • Labels
    • Space Operations
  • Login
    • Metropolia Login
    • Haka Login
    • Visitor Login

Tietohallinto

  1. Dashboard
  2. Tietohallinto
  3. Etusivu
  4. UKK – Tietohallinnon usein kysytyt kysymykset
Print
Main navigation

En pysty kirjautumaan kannettavaani vaihdettuani salasanani, miten toimin?


Koskee Metropolian tietokoneita

Tämä vastaus koskee vain Metropolian hallinnoimia kannettavia tietokoneita.

Salasanan päivittyminen

Kun olet vaihtanut Metropolian salasanasi amme.metropolia.fi- tai salasana.metropolia.fi-palvelun kautta, päivittyy salasana pienellä viiveellä muihin Metropolian järjestelmiin. Tieto salasanan vaihdosta päivittyy kannettavallesi verkkoyhteyden välityksellä. Jos verkkoyhteyttä ei ole, tietokoneen salasana ei päivity.

  1. Yritä kirjautua tietokoneelle sekä vanhalla että uudella salasanalla. Jos kirjautuminen ei onnistu:
    1. Käy vaihtamassa salasanasi uudestaan osoitteessa https://salasana.metropolia.fi.
    2. Liitä tietokone kampuksella telakka-asemaan, mikäli mahdollista.
    3. Odota muutama minuutti.
    4. Yritä kirjautua tietokoneelle uudella salasanalla.
    5. Jos et pääse kirjautumaan kannettavallesi, yritä vielä kirjautua jollekin toiselle Metropolian tietokoneelle, esimerkiksi kampuksen työpisteen pöytäkoneelle.
    6. Tee palvelupyyntö helpdeskille. Kerro palvelupyynnössä, pääsitkö kirjautumaan toiselle Metropolian tietokoneelle uudella salasanallasi.
  2. Kytke laite Metropolian verkkoon ja odota.
    1. Varmista, että verkkoyhteys toimii, jos olet kampuksella.
    2. Jos et ole kampuksella, avaa VPN-yhteys käyttäen StaffManaged-profiilia
  3. Päivitä kirjautumistiedot koneellesi käsin.
    1. Avaa VPN-yhteys käyttäen StaffManaged-profiilia, jos et ole kampuksella.
    2. Paina shift-näppäin pohjassa jonkun ohjelman, esim. Google Chromen, kuvaketta työpöydältä oikealla hiirennapilla.
    3. Valitse Run as different user / Suorita eri käyttäjänä.



    4. Kirjaudu avautuvaan ikkunaan lyhyellä Metropolia-käyttäjätunnuksellasi (ei sähköpostiosoitteella) ja uudella salasanalla.



    5. Käynnistä tietokone uudelleen.

Miten toimin ongelmatilanteessa?

  1. Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
  2. Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
  3. Yritä etsiä ratkaisu usein kysyttyjen kysymysten sivulta.

Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.

Ohjeet yhteydenottoonYhteystieto
Lomakkeellahttps://hd.metropolia.fi
Sähköpostitsehelpdesk@metropolia.fi
Puhelimitse09 7424 6777 (arkisin klo 8–16)



I can't log in to my laptop after changing my password, what should I do?

Skip to end of metadata
  • Created by Samuli Tani, last modified on 21.7.2023
Go to start of metadata
#trackbackRdf ($trackbackUtils.getContentIdentifier($page) $page.title $trackbackUtils.getPingUrl($page))
  • kannettava
  • kannettavalla
  • kannettavaani
  • kirjautuminen
  • kirjautumaan
  • vaihdettuani
  • vaihdettu
  • salasana
  • salasanalla
You must log in to comment.
Overview
Content Tools
Apps
Pages
Blog
Labels
Space Operations
  • Powered by Atlassian Confluence 7.13.7
  • Printed by Atlassian Confluence 7.13.7
  • Report a bug
  • Atlassian News
Atlassian