Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Include Page
UKK logo
UKK logo



Include Page
UKK TOP-10
UKK TOP-10

Uusimmat tiedotteet

Blog Posts
max2
sortmodified
reversetrue
contenttitles



AihepiiriSelite

Image Added

Tekninen tuki
Helpdeskin tukeen liittyvät asiat, esim. ohjeet palvelupyynnön tekemiseen, etätukeen ja lisätietojen lähettämiseen.

Image Added

Käyttäjätunnus ja kirjautuminen
Metropolian käyttäjätunnukseen ja kirjautumiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Henkilökunta
Erityisesti Metropolian henkilökuntaan liittyvät kysymykset.

Image Added

Laitteiston tai ohjelman vianmääritys
Metropolian laitteiden tai ohjelmistojen rikkoontumisiin ja vikatilanteisiin liittyvät kysymykset.

Image Added

Ohjelmistojen asennus ja päivittäminen
Usein käytettyjen, esim. Microsoftin ja Adoben, ohjelmistojen asentamiseen ja päivittämiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Opintoihin liittyvät palvelut
Opiskelun ja opettamisen digitaalisiin palveluihin liittyvät kysymykset.

Image Added

Puhelimet
Metropolian työsuhdepuhelimiin ja -liittymiin liittyvät kysymykset.

Image Added

Sähköposti ja viestintätyökalut

Sähköpostiin ja sähköisen viestinnän työkaluihin (esim. Teams) liittyvät kysymykset.

Image Added

Tiedostojen jakaminen ja tallennus
Pilvipalveluihin, verkkolevyihin ja tiedostojen tallennukseen yleisesti liittyvät kysymykset.

Image Added

Tulostaminen ja skannaus
Metropolian kampuksilla tulostamiseen ja skannaukseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Turvallisuus ja yksityisyys
Tietosuojaan, tietoturvaan ja tietojen turvalliseen tallentamiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Verkkoyhteydet, VPN ja etätyö
Metropolian verkkoihin, VPN-etäyhteyksiin ja etätyöskentelyyn liittyvät kysymykset.

Image Added

Ääni- ja videoneuvottelut ja luennot

Tapahtumien ja luentojen teknisiin ratkaisuihin ja ohjelmistoihin liittyvät kysymykset.

Image Added

macOS
Mac-tietokoneisiin ja macOS-ohjelmistoihin ja -käyttöjärjestelmään liittyvät kysymykset.

Image Added

Muut

Kysymykset, jotka eivät kuulu selkeästi muihin kategorioihin, esim. yksittäisten sovellusten tai palveluiden käyttö, sovellusten erityiset käyttötapaukset tai harvinaiset vikatilanteet.

Image Added

Kaikki
Luettelo kaikista Metropolian Tietohallinnon UKK-sivuston kysymys-vastaus-pareista.

FAQ – IT Services Frequently Asked Questions

Vanhoja sivuja, joihin linkataan UKK:ssa:

Kirjautuminen ei onnistu — mitä teen?

Miten kirjaudun pilvipalveluihin?

Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?

Miten tulostan tai kopioin Metropolian laitteilla?

Miten tulostan älypuhelimelta, tabletilta tai omalta kannettavalta tietokoneelta Metropolian kampuksella?

Miten kirjaudun Zoomiin Metropolian tunnuksella?

Miten asetan sähköpostitilin (Android)?

Miten asetan sähköpostitilin (iPhone)?

Miten käytän TeamViewer-etätukisovellusta?

Uusi Mitä teen ongelmatilanteessa?:

*ÄLÄ KÄYTÄ* Miten toimin ongelmatilanteessa? *UUSI*

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.

Miten luon hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?

Miten otan koko ruudun kuvakaappauksen?

Miksi helpdeskin puhelinpalvelun työntekijät ovat harjoittelijoita?

Miten teen hankintapyynnön?

Mitä teen, jos työkannettavaani tulee laitevika?

Miten päivitän Dell-tietokoneeni ajurit?

Miten muodostan VPN-etäyhteyden?

VPN-etäyhteys ei toimi, mitä teen?

Sain epäilyttävän viestin, mitä teen?

Background Color
colormagenta
Ei vielä käännetty englanniksi:

Miten toimin, jos kannettavani ei käynnisty tai jumiutuu käynnistyessään?

Miten saan vierailleni tai yhteistyökumppaneilleni Metropolian käyttäjätunnuksen?

Mistä saan Bitlocker Recovery Keyn?

Miten asetan vastaajan puhelimeeni?

Miten vaihdan salasanani?

Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?

Pääsenkö kirjautumaan Metropolian palveluihin opinto-oikeuteni päätyttyä?

Background Color
colorred

Keskeneräiset:

En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?

...