Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.


---

Vanhoja sivuja, joihin linkataan UKK:ssa:

Kirjautuminen ei onnistu — mitä teen?

Miten kirjaudun pilvipalveluihin?

Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?

Miten tulostan tai kopioin Metropolian laitteilla?

Miten tulostan älypuhelimelta, tabletilta tai omalta kannettavalta tietokoneelta Metropolian kampuksella?

Miten kirjaudun Zoomiin Metropolian tunnuksella?

Miten liitän Metropolian sähköpostitilin Android-puhelimeeni?

Miten liitän Metropolian sähköpostitilin iPhone-puhelimeeni?

Miten käytän TeamViewer-etätukisovellusta?

Miten palautan laitteen helpdeskiin?

Miten asennan Microsoft Power BI:n?

Miten käytän Metropolian sähköpostia?

Miten kirjaudun Promid-työajanseurantaan?

Miten hankin uuden työpuhelimen tai vaihdan työpuhelimeni liittymätyyppiä?

Miten käytän Microsoft Teams -sovellusta?

Mihin voin tallentaa tiedostoni turvallisesti?

Miten palautan tuhotun sähköpostiviestin?

Miten palautan kadonneen tiedoston verkkolevyltä (esim. W:, Z: tai U:)?

---

Uusi Mitä teen ongelmatilanteessa?-sivu:

*ÄLÄ KÄYTÄ* Miten toimin ongelmatilanteessa? *UUSI*

---

Valmiit UKK-sivut, jotka on käännetty englanniksi:

Miten teen hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?

Miten otan koko ruudun kuvakaappauksen?

Miksi helpdeskin puhelinpalvelun työntekijät ovat harjoittelijoita?

Miten teen hankintapyynnön?

Mitä teen, jos työkannettavaani tulee laitevika?

Miten päivitän Dell-tietokoneeni ajurit?

Miten muodostan VPN-etäyhteyden?

VPN-etäyhteys ei toimi, mitä teen?

Sain epäilyttävän viestin, mitä teen?

Miten vaihdan salasanani?

Miten toimin, jos kannettavani ei käynnisty tai jumiutuu käynnistyessään?

Miten saan vierailleni tai yhteistyökumppaneilleni Metropolian käyttäjätunnuksen?

Mistä saan Bitlocker Recovery Keyn?

Miten asetan vastaajan puhelimeeni?

Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?

Miten järjestän tapahtuman?

Mitä teen, jos en saa kuvaa näkyville videotykistä tai televisiosta esitystilanteessa?

Pääsenkö kirjautumaan Metropolian palveluihin opinto-oikeuteni päätyttyä?

Sain automaattisen ilmoituksen tunnukseni voimassaolon päättymisestä, miten toimin?

Miten vaihdan nimeni, puhelinnumeroni tai muun tiedon käyttäjätietoihini?

Miten vaihdan profiilikuvani Microsoft Office 365 -tuotteisiin?

Miten käytän E-lomaketta?

Miten avaan incognito- eli private-ikkunan selaimessa?

Voinko lunastaa työkannettavani itselleni?

Miten toimin Exam-tenttijärjestelmän ongelmatilanteissa?

En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?

Mitä teen jos Office 365 -pilvipalvelun (Sharepoint/Onedrive) kautta jakamani linkki ei aukea muille?

En pääse lataamaan Office 365:ttä omistamalleni tietokoneelle, mitä teen?

Office antaa virheilmoituksen: "Oppilaitoksesi tili ei ole enää aktiivinen...", mitä teen?

Työkoneeni Office pyytää käynnistyessään aktivointia tai ei löydä lisenssiä, mitä teen?

Microsoft Teams -työpöytäsovellus ei toimi, mitä teen?

Mistä saan työpuhelimeni PUK-koodin?

Miten asennan Project- ja Visio-ohjelmat omistamalleni tietokoneelle?

Miksi oppilaani on pystynyt palauttamaan tehtävän OMAssa palautusajan umpeuduttua?

Miten saan työsuhdepuhelimeeni uuden SIM-kortin?

Miten saan ajettua makron Excel- tai Access-työpöytäsovelluksessa?

Miten luon jaetun sähköpostiosoitteen tai sähköpostilistan?

Miksi lähettämäni sähköpostiviesti ei mene perille?

Miten estän **SPAM**-merkittyjä viestejä tulemasta sähköpostilaatikkooni?

Miten saan lisää tilaa sähköpostilaatikkooni?

Miten allekirjoitan Metropolian asiakirjan sähköisesti?

Toimiiko Metropolian sähköposti ulkomailla?

Mitä teen, jos matkapuhelimeeni tulee vika?

Olen kadottanut tiedoston pilvipalvelussa, miten saan sen takaisin?

Kehen otan yhteyttä, jos OMAssa olevaa väärää tietoa pitää muokata?

Kuinka kauan OMAn työtilat säilyvät toteutuksen päätyttyä?

En pääse OMAssa ryhmätehtävää, mitä teen?

Miten löydän työtilan OMAsta?

Kirjaudun OMAan, mutten pääse opiskelijan työpöydälle, mitä teen?

Android-puhelimeni mobiilidatayhteys lakkasi toimimasta, mitä teen?

Miten määrittelen soitonsiirron työpuhelimeeni?

Toimiiko matkapuhelinliittymä ulkomailla?

Verkkosivut näkyvät väärällä kielellä, mitä teen?


Valmiit UKK-sivut, jotka ovat kääntämättä englanniksi:

Miten saan käyttööni sensitiivisen datan palvelimen?

Minulla ei ole käyttöoikeuksia Teams-sovelluksen ryhmään tallennettuun tiedostoon, mitä teen?

Miten poistan Metropolia-tilin Windowsista?

Miten löydän kurssin Moodlesta?

Teen tutkimusta, mihin voin tallentaa henkilötietoja sisältävää dataa?

En pääse julkaisemaan Theseuksessa opinnäytetyötäni, vaikka pääsen kirjautumaan sisään. Mitä teen?

Mistä saan apua Theseukseen liittyviin ongelmiin?

Miten ilmoitan tietoturva- tai tietosuojapoikkeamasta?

Miten pääsen suorittamaan Metropolian pakollisen tietosuoja- ja tietoturvakurssin?





macOS-sivut:

Miten saan Xcoden lopettamaan admin-tunnuksien kyselyn?

Miten jaan näyttöni Teams-sovelluksessa macOS:ssä?


Keskeneräiset UKK-sivut:




FAQ draft