Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.

Tämä sivu on työn alla.


---

Vanhoja sivuja, joihin linkataan UKK:ssa:

Kirjautuminen ei onnistu — mitä teen?

Miten kirjaudun pilvipalveluihin?

Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?

Miten tulostan tai kopioin Metropolian laitteilla?

Miten tulostan älypuhelimelta, tabletilta tai omalta kannettavalta tietokoneelta Metropolian kampuksella?

Miten kirjaudun Zoomiin Metropolian tunnuksella?

Miten liitän Metropolian sähköpostitilin Android-puhelimeeni?

Miten liitän Metropolian sähköpostitilin iPhone-puhelimeeni?

Miten käytän TeamViewer-etätukisovellusta?

Miten palautan laitteen helpdeskiin?

Miten asennan Microsoft Power BI:n?

Miten käytän Metropolian sähköpostia?

Miten kirjaudun Promid-työajanseurantaan?

---

Uusi Mitä teen ongelmatilanteessa?-sivu:

*ÄLÄ KÄYTÄ* Miten toimin ongelmatilanteessa? *UUSI*

---

Valmiit UKK-sivut, jotka on käännetty englanniksi:

Miten luon hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?

Miten otan koko ruudun kuvakaappauksen?

Miksi helpdeskin puhelinpalvelun työntekijät ovat harjoittelijoita?

Miten teen hankintapyynnön?

Mitä teen, jos työkannettavaani tulee laitevika?

Miten päivitän Dell-tietokoneeni ajurit?

Miten muodostan VPN-etäyhteyden?

VPN-etäyhteys ei toimi, mitä teen?

Sain epäilyttävän viestin, mitä teen?

Miten vaihdan salasanani?

Miten toimin, jos kannettavani ei käynnisty tai jumiutuu käynnistyessään?

Miten saan vierailleni tai yhteistyökumppaneilleni Metropolian käyttäjätunnuksen?

Mistä saan Bitlocker Recovery Keyn?

Miten asetan vastaajan puhelimeeni?

Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?

Miten järjestän tapahtuman?

Mitä teen, jos en saa kuvaa näkyville videotykistä tai televisiosta esitystilanteessa?

Pääsenkö kirjautumaan Metropolian palveluihin opinto-oikeuteni päätyttyä?

Sain automaattisen ilmoituksen tunnukseni voimassaolon päättymisestä, miten toimin?

Miten vaihdan nimeni, puhelinnumeroni tai muun tiedon käyttäjätietoihini?

Miten vaihdan profiilikuvani Microsoft Office 365 -tuotteisiin?

Miten käytän E-lomaketta?

Miten avaan incognito- eli private-ikkunan selaimessa?

Voinko lunastaa työkannettavani itselleni?

Miten toimin Exam-tenttijärjestelmän ongelmatilanteissa?


Valmiit UKK-sivut, jotka ovat kääntämättä englanniksi:

En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?

Mitä teen jos Office 365 -pilvipalvelun (Sharepoint/Onedrive) kautta jakamani linkki ei aukea muille?

En pääse lataamaan Office 365:ttä omistamalleni tietokoneelle, mitä teen?

Office antaa virheilmoituksen: "Oppilaitoksesi tili ei ole enää aktiivinen...", mitä teen?

Työkoneeni Office pyytää käynnistyessään aktivointia tai ei löydä lisenssiä, mitä teen?

Microsoft Teams -työpöytäsovellus ei toimi, mitä teen?

Miten saan ajettua makron Excel- tai Access-työpöytäsovelluksessa?

Miksi oppilaani on pystynyt palauttamaan tehtävän palautusajan umpeuduttua?

Miten asennan Project- ja Visio-ohjelmat omistamalleni tietokoneelle?

Miten saan työsuhdepuhelimeeni uuden SIM-kortin?

Mistä saan työpuhelimeni PUK-koodin?

Miten luon jaetun sähköpostiosoitteen tai sähköpostilistan?

Miten estän **SPAM**-merkittyjä viestejä tulemasta sähköpostilaatikkooni?

Miksi lähettämäni sähköpostiviesti ei mene perille?

Miten saan lisää tilaa sähköpostilaatikkooni?

Miten allekirjoitan Metropolian asiakirjan sähköisesti?

Toimiiko Metropolian sähköposti ulkomailla?

Mitä teen, jos matkapuhelimeeni tulee vika?

Olen kadottanut tiedoston pilvipalvelussa, miten saan sen takaisin?




macOS-sivut:

Miten saan Xcoden lopettamaan admin-tunnuksien kyselyn?

Miten jaan näyttöni Teams-sovelluksessa macOS:ssä?


Keskeneräiset UKK-sivut:




FAQ draft