Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Include Page
UKK logo
UKK logo

note



Include Page

titleTervetuloa Tietohallinnon

UKK

-sivustolle!

Tällä sivustolla on vastauksia helpdeskin puhelinpalvelulle useiten esitettyihin kysymyksiin ja ongelmiin.

Selaa kysymyksiä aihepiireittäin alta, käytä viereistä hakulomaketta tai mene kaikkien usein kysyttyjen kysymysten sivulle ja etsi vastausta selaimesi hakutoiminnolla.

Viereisellä TOP-10-listalla pidämme ajankohtaisesti kysytyimpiä kysymyksiä. Jos jokin Metropolian palvelu ei toimi, vilkaise ensin, löytyykö

TOP-10

-listamme kärkisijalta jo ratkaisu siihen.Jos et löydä ratkaisua ongelmaasi tältä tai muilta Tietohallinnon sivuilta, lue huolellisesti ohje Miten teen hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?ennen yhteydenottoasi helpdeskiin.

Page Tree Search

UKK TOP-10

1.Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?

2.

En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?3.Miten vaihdan salasanani?4.Mitä teen, jos en saa kuvaa näkyville videotykistä tai televisiosta esitystilanteessa?5.VPN-etäyhteys ei toimi, mitä teen?6.Miten käytän Microsoft Teams -sovellusta?7.Minulla on ongelma verkkolevyn kanssa, miten ratkaisen sen?8.Miten saan Adoben ohjelmistot käyttööni?9.Miten teen hankintapyynnön?10.Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?

Uusimmat tiedotteet

Blog Posts
max2
sortmodified
reversetrue
contenttitles



AihepiiriSelite

Image Modified

Tekninen tuki
Helpdeskin tukeen liittyvät asiat, esim. ohjeet palvelupyynnön tekemiseen, etätukeen ja lisätietojen lähettämiseen.

Käyttäjätunnus ja kirjautuminen
Metropolian käyttäjätunnukseen ja kirjautumiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Henkilökunta
Erityisesti Metropolian henkilökuntaan liittyvät kysymykset.

Laitteiston tai ohjelman vianmääritys
Metropolian laitteiden tai ohjelmistojen rikkoontumisiin ja vikatilanteisiin liittyvät kysymykset.

Ohjelmistojen asennus ja päivittäminen
Usein käytettyjen, esim. Microsoftin ja Adoben, ohjelmistojen asentamiseen ja päivittämiseen liittyvät kysymykset.

Opintoihin liittyvät palvelut
Opiskelun ja opettamisen digitaalisiin palveluihin liittyvät kysymykset.

Puhelimet
Metropolian työsuhdepuhelimiin ja -liittymiin liittyvät kysymykset.

Sähköposti ja viestintätyökalut

Sähköpostiin ja sähköisen viestinnän työkaluihin (esim. Teams) liittyvät kysymykset.

Tiedostojen jakaminen ja tallennus
Pilvipalveluihin, verkkolevyihin ja tiedostojen tallennukseen yleisesti liittyvät kysymykset.

Tulostaminen ja skannaus
Metropolian kampuksilla tulostamiseen ja skannaukseen liittyvät kysymykset.

Turvallisuus ja yksityisyys
Tietosuojaan, tietoturvaan ja tietojen turvalliseen tallentamiseen liittyvät kysymykset.

Image Removed

Työsuhdeasiat
Erityisesti Metropolian henkilökunnan työsuhteisiin ja työsuhde-etuihin liittyvät kysymykset.

Verkkoyhteydet, VPN ja etätyö
Metropolian verkkoihin, VPN-etäyhteyksiin ja etätyöskentelyyn liittyvät kysymykset.

Ääni- ja videoneuvottelut ja luennot

Tapahtumien ja luentojen teknisiin ratkaisuihin ja ohjelmistoihin liittyvät kysymykset.

macOS
Mac-tietokoneisiin ja macOS-ohjelmistoihin ja -käyttöjärjestelmään liittyvät kysymykset.

Muut

Kysymykset, jotka eivät kuulu selkeästi muihin kategorioihin, esim. yksittäisten sovellusten tai palveluiden käyttö, sovellusten erityiset käyttötapaukset tai harvinaiset vikatilanteet.

Image Added

Kaikki
Luettelo kaikista Metropolian Tietohallinnon UKK-sivuston kysymys-vastaus-pareista.

FAQ - IT Services 's Frequently Asked Questions