Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Statusinclude
colourUKK logoYellow
titleTYÖN ALLA

Image Removed

Note
titleTervetuloa Metropolian UKK-sivustolle!

Tältä sivustolta löydät vastauksia helpdeskin puhelinpalvelulle useiten esitettyihin kysymyksiin ja ongelmiin.

TOP-10-listalla pidämme ajankohtaisesti kysytyimpiä kysymyksiä. Jos jokin Metropolian palvelu ei toimi kannattaa ensin vilkaista löytyykö TOP-10-listaltamme jo vastausta siihen.

Kysymykset on jaettu aihepiireittäin alaotsikoiden alle. Pääset selaamaan tietyn aihepiirin kysymys-vastaus-pareja klikkaamalla alla olevia linkkejät, tai voit mennä kaikkien usein kysyttyjen kysymysten sivulle ja etsiä haluamaasi aihepiiriä selaimesi hakutoiminnolla.

Jos et löydä toivomaasi ratkaisua tältä sivulta, perehdy huolellisesti sivuun Miten teen hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen? ennen kuin teet palvelupyynnön helpdeskille.

FAQ draft

UKK TOP-101.Miten aktivoin käyttäjätunnukseni?

2.

En pääse kirjautumaan palveluun, mitä teen?3.Miten vaihdan salasanani?4.Mitä teen, jos en saa kuvaa näkyville videotykistä tai televisiosta esitystilanteessa?5.VPN-etäyhteys ei toimi, mitä teen?6.Miten käytän Microsoft Teams -sovellusta?7.Minulla on ongelma verkkolevyn kanssa, miten ratkaisen sen?8.Miten saan Adoben ohjelmistot käyttööni?9.Miten teen hankintapyynnön?10.Miten lataan ja asennan Microsoft 365 -paketin omalle tietokoneelleni?

UKK logo



Include Page
UKK TOP-10
UKK TOP-10

Uusimmat tiedotteet

Blog Posts
max2
sortmodified
reversetrue
contenttitles



AihepiiriSelite

Image Added

Tekninen tuki
Helpdeskin tukeen liittyvät asiat, esim. ohjeet palvelupyynnön tekemiseen, etätukeen ja lisätietojen lähettämiseen.

Image Added

Käyttäjätunnus ja kirjautuminen
Metropolian käyttäjätunnukseen ja kirjautumiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Henkilökunta
Erityisesti Metropolian henkilökuntaan liittyvät kysymykset.

Image Added

Laitteiston tai ohjelman vianmääritys
Metropolian laitteiden tai ohjelmistojen rikkoontumisiin ja vikatilanteisiin liittyvät kysymykset.

Image Added

Ohjelmistojen asennus ja päivittäminen
Usein käytettyjen, esim. Microsoftin ja Adoben, ohjelmistojen asentamiseen ja päivittämiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Opintoihin liittyvät palvelut
Opiskelun ja opettamisen digitaalisiin palveluihin liittyvät kysymykset.

Image Added

Puhelimet
Metropolian työsuhdepuhelimiin ja -liittymiin liittyvät kysymykset.

Image Added

Sähköposti ja viestintätyökalut

Sähköpostiin ja sähköisen viestinnän työkaluihin (esim. Teams) liittyvät kysymykset.

Image Added

Tiedostojen jakaminen ja tallennus
Pilvipalveluihin, verkkolevyihin ja tiedostojen tallennukseen yleisesti liittyvät kysymykset.

Image Added

Tulostaminen ja skannaus
Metropolian kampuksilla tulostamiseen ja skannaukseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Turvallisuus ja yksityisyys
Tietosuojaan, tietoturvaan ja tietojen turvalliseen tallentamiseen liittyvät kysymykset.

Image Added

Verkkoyhteydet, VPN ja etätyö
Metropolian verkkoihin, VPN-etäyhteyksiin ja etätyöskentelyyn liittyvät kysymykset.

Image Added

Ääni- ja videoneuvottelut ja luennot

Tapahtumien ja luentojen teknisiin ratkaisuihin ja ohjelmistoihin liittyvät kysymykset.

Image Added

macOS
Mac-tietokoneisiin ja macOS-ohjelmistoihin ja -käyttöjärjestelmään liittyvät kysymykset.

Image Added

Muut

Kysymykset, jotka eivät kuulu selkeästi muihin kategorioihin, esim. yksittäisten sovellusten tai palveluiden käyttö, sovellusten erityiset käyttötapaukset tai harvinaiset vikatilanteet.

Image Added

Kaikki
Luettelo kaikista Metropolian Tietohallinnon UKK-sivuston kysymys-vastaus-pareista.

FAQ – IT Services Frequently Asked Questions

AihepiiriSeliteTekninen tukiTili- ja kirjautuminenOhjelmistojen asennus ja päivityksetÄäni- ja videoneuvottelut ja esityksetSähköposti ja viestintätyökalutTiedostojen jakaminen ja tallennusTurvallisuus ja yksityisyysTulostus- ja skannaamisongelmatPuhelimetVerkkoyhteydet, VPN ja etäkäyttöLaitteiston tai ohjelman vianmääritysOpintoihin liittyvät palvelutTyösuhdeasiatmacOSMuut