En saa kannettavaani avattua vaihdettuani salasanani, miten toimin?
Koskee Metropolian tietokoneita
Tämä vastaus koskee vain Metropolian hallinnoimia kannettavia tietokoneita.
Salasanan päivittyminen
Kun olet vaihtanut Metropolian salasanasi amme.metropolia.fi- tai salasana.metropolia.fi-palvelun kautta, päivittyy salasana pienellä viiveellä muihin Metropolian järjestelmiin. Tieto salasanan vaihdosta päivittyy kannettavallesi verkkoyhteyden välityksellä. Jos verkkoyhteyttä ei ole, tietokoneen salasana ei päivity.
- Yritä kirjautua tietokoneelle molemmilla, sekä vanhalla että uudella salasanalla. Jos kirjautuminen ei onnistu kummallakaan salasanalla:
- Käy vaihtamassa salasanasi uudestaan osoitteessa https://salasana.metropolia.fi.
- Yritä kirjautua tietokoneelle uudestaan.
- Liitä tietokone kampuksella telakka-asemaan.
- Yritä kirjautua uudestaan.
- Kytke laite Metropolian verkkoon ja odota.
- Varmista, että verkkoyhteys toimii, jos olet kampuksella.
- Jos et ole kampuksella, avaa VPN-yhteys käyttäen StaffManaged-profiilia
- Päivitä kirjautumistiedot koneellesi käsin.
- Avaa VPN-yhteys käyttäen StaffManaged-profiilia, jos et ole kampuksella.
- Paina shift-näppäin pohjassa jonkun ohjelman, esim. Google Chromen, kuvaketta työpöydältä oikealla hiirennapilla.
- Valitse Run as different user / Suorita eri käyttäjänä.
- Avaa VPN-yhteys käyttäen StaffManaged-profiilia, jos et ole kampuksella.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Liitä palvelupyyntöön:
- tieto siitä, pääsetkö kirjautumaan jollekin toiselle Metropolian tietokoneelle uudella salasanallasi
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Samuli Tani on 20.7.2023
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
Version 1 Next »
- No labels