Etänä töihin
Sisäverkon työkalujen käyttö etänä
Jos selaimeen tulee alla oleva virheilmoitus, kyseessä voi olla vain sisäverkon kautta toimiva järjestelmä. Kokeile avata VPN-yhteys.
Sisäverkon palveluita ovat esimerkiksi HR-järjestelmä ja TEM. Linkit sisäverkon palveluihin ovat OMAn Työkalut-valikossa.
VPN-yhteyden muodostamiseen ohjeet: https://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=149652071
Verkkolevyjenkäyttö etänä
-Mitä tapoja on päästä kotihakemistoon tai U-asemalle?
Pilvipalveluiden käyttö
Pilvipalvelut
Metropolialla on käytössä Microsoftin ja Googlen pilvipalvelut, joista molemmat sisältävät myös pilvitallennuspalveluita. Pilvipalveluihin tallennettaessa tulee huomioida pilvipalveluiden käyttöehdot, joiden mukaan kaikenlaista materiaalia ei ole luvallista tallentaa pilvipalveluihin.
Suora linkki Microsoftin pilvipalveluihin
Suora linkki Googlen pilvipalveluihin
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Unknown User (antoki), last modified by Janne Teräslahti on 11.9.2024