Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Warning
titleKoskee henkilökuntaa

Tämä vastaus koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita.

Miten saan käyttäjätuen tavallisen työajan sisällä järjestettävään tapahtumaan?

Note
titleTapahtumat joihin ei tarjota käyttäjätuki-palvelua
  • Arkipäiväiset luennot
  • Opiskelijoiden järjestämät tapahtumat
  • Muut normaaliin toimintaan sisältyvät tapahtumat

Tällaisiin tilaisuuksiin ei liity erillistä yhteyshenkilöä tai varautumista. Käyttäjä varmistaa etukäteen, että laitteet ja muut puitteet toimivat ja ottaa tarvittaessa yhteyttä helpdeskiin normaalin käytännön mukaan.

Mikäli tilaisuus on erityisen tärkeä tai sen järjestämiseen liittyy jotakin poikkeuksellista, johon tarvitaan käyttäjätukea, esim. erityinen tekninen ratkaisu, harkitsee helpdesk tapauskohtaisesti käyttäjätuen antamisesta.

Tällaisessa tilanteessa, tee helpdeskille hyvän käytännön mukainen palvelupyyntö, jossa kuvailet tapahtuman ja perustelet käyttäjätuen tarpeen.

Miten saan käyttäjätuen tavallisen työajan ulkopuolella järjestettävät tapahtumaan?

Mikäli tilaisuus on erityisen tärkeä tai sen järjestämiseen liittyy jotakin poikkeuksellista, johon tarvitaan käyttäjätukea, esim. erityinen tekninen ratkaisu, harkitsee helpdesk tapauskohtaisesti käyttäjätuen antamisesta.

Tällaisessa erityistapauksessa tee helpdeskille hyvän käytännön mukainen palvelupyyntö, jossa kuvailet tapahtuman ja perustelet käyttäjätuen tarpeen.

Lisäksi tapahtuman ollessa käyttäjätuen tavallisen työajan ulkopuolella, selvitä myös onko oma yksikkönne valmistautunut maksamaan ylityöpalkan siinä tapauksessa, jos joku helpdeskin henkilökunnasta huolehtii tapahtuman teknisestä tuesta. Liitä tieto tästä palvelupyyntöön.

Info
titleYlityöajasta

Ylityöajan tulee sisältää myös tarvittava ennakkovalmistautuminen, johon menee tyypillisesti vähintään tunti sekä tilaisuuden päätyttyä kuluva työaika (yleensä vähintään puoli tuntia). Nämä ajat kuitenkin vaihtelevat tapauskohtaisesti paljonkin, joten alku- ja loppuvalmistelut voivat viedä paljon enemmänkin aikaa.


How do I involve user support in my event?