Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Salasanan vaihto pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla

Metropolian henkilökunta, opiskelijat ja kumppanitunnukset

Aktivointi ja salasanan vaihto pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla

Koulutustunnus Moodlessa

Jos osallistut Metropolian tuottamaan koulutukseen työnantajasi kautta Moodlessa ja olet luonut käyttäjätunnuksesi osoitteessa https://koulutustunnus.metropolia.fi, voit uusia salasanasi osoitteessa https://koulutustunnus.metropolia.fi/password

Salasanan vaihto tunnus- eli aktivointilapun avulla

Salasanan vaihtoa varten tarvitset tunnus- eli aktivointilapun, jonka avulla voit vaihtaa salasanasi osoitteessa https://activation.metropolia.fi

Jos noudat aktivointilapun, muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaasi.

Henkilökunta

Ota yhteys Henkilöstöpalveluihin. Helpdeskin henkilökunnalla ei ole oikeuksia tulostaa Henkilökunnan tunnuslappuja.

Opiskelija, kumppani ja ns. ulkopuolinen tunnus

Opiskelijapalveluiden lähipalvelupisteestä

Nouto mistä tahansa Metropolian opiskelijapalveluiden lähipalvelupisteestä niiden aukioloaikoina. Opiskelijapalveluiden aukioloajat

Helpdesk toimittaa salasanan vahtimestarille

Palvelupyyntö sähköpostilla osoitteeseen helpdesk (at) metropolia.fi, jolloin aktivointilappu toimitetaan minkä tahansa Metropolian toimipisteen vahtimestarille. Metropolian toimipisteiden aukioloajat näet Metropolian www-sivuilta löytyvistä yhteystiedoista.

Helpdesk lähettää salasanan kirjattuna tietoturvapostina

Palvelupyynnön sähköpostilla osoitteeseen helpdesk (at) metropolia.fi, jolloin salasana lähetetään sinulle kirjattuna tietoturvapostina.

Jotta kirjatun tietoturvapostin lähetys onnistuu, lisää palvelupyyntöön muu kuin Metropolian sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voidaan lähettää viestin avauskoodi tekstiviestinä

Neljä erilaista tapaa uusia salasana

Joskus salasana unohtuu tai se joudutaan jostain muusta syystä vaihtamaan Metropolian toimesta. Silloin voit valita neljästä tietoturvallisesta vaihtoehdosta sinulle parhaiten sopivan.

1. Nouto helpdeskin palvelupisteestä

Voit noutaa uuden salasanan minkä tahansa Metropolian toimipisteen helpdesk-palvelupisteestä aukioloaikana. Palvelupisteet ja aukioloajat voit tarkistaa tietohallinnon sivustolta.

2. Nouto opintotoimistosta

Voit noutaa uuden salasanan mistä tahansa Metropolian opintotoimistosta niiden aukioloaikoina. Opintotoimistojen aukioloajat löytyvät Metropolian opinto-oppaasta.

3. Helpdesk toimittaa salasanan vahtimestarille (pyydettävä etukäteen palvelupyynnöllä)

Voit tehdä palvelupyyntöjärjestelmään palvelupyynnön ja pyytää, että salasana toimitetaan minkä tahansa Metropolian toimipisteen vahtimestarille. Jos olet jo tehnyt palvelupyynnön, voit vastata sieltä sinulle saapuneeseen vastausviestiin ja ilmoittaa, minkä toimipisteen vahtimestarille haluaisit salasanasi toimitettavan. Vahtimestarilta voit hakea salasanasi kyseisen toimipisteen aukioloaikana. Pääsääntöisesti Metropolian toimipisteet ovat avoinna ma-to klo 8-20 ja pe klo 8-18. Metropolian toimipisteiden aukioloajat näet Metropolian Internet-sivuilta löytyvistä toimipisteiden yhteystiedoista valitsemalla oikeassa laidassa sijaitsevasta pudotusvalikosta haluamasi toimipisteen.

4. Helpdesk lähettää salasanan kirjattuna kirjeenä (pyydettävä palvelupyynnöllä)

Voit myös tehdä palvelupyynnön palvelupyyntöjärjestelmään ja pyytää, että salasana lähetetään sinulle kirjattuna kirjeenä postitse. Jos olet jo tehnyt helpdeskiin palvelupyynnön asiasta, voit vastata sieltä sinulle saapuneeseen vastausviestiin ja pyytää kirjattuna kirjeenä lähetystä.

Kirjattu kirje vaihtoehto vain pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Pääkaupunkiseudulla on useita Metropolian toimipisteitä, joista salasanan saa kohdissa 1-3 mainituilla tavoilla.

Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaasi noutaessasi salasanaa mistä tahansa yllämainituista paikasta.

Uutta salasanaa ei lähetetä sähköpostitse tai tekstiviestinä!

Haluamme tarjota tietoturvallisen toimintaympäristön kaikille Metropolialaisille. Sähköposti tai tekstiviesti eivät valitettavasti ole riittävän turvallisia keinoja salasanojen lähettämiseen. Haluamme tästä huolimatta palvella sinua niin hyvin kuin mahdollista ja siksi Metropolia tarjoaakin yllämainitut neljä erilaista palveluvaihtoehtoa uuden salasanan toimittamiseksi.

Lisätiedot

Lisätietoja kaikista salasanaongelmista saat helpdeskistä tekemällä palvelupyynnön palvelupyyntöjärjestelmään. Katso myös muut helpdeskin yhteystiedot.



...


Forgot your password?