Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Yhteydenotot Helpdeskiin

Asiakkaalle annetaan Helpdeskin "käyntikortti" ja pyydetään ottamaan suoraan Helpdeskiin yhteyttä kortissa mainituin yhteystiedoin.

Jos kortit ovat loppuneet, ilmoita asiasta tekemällä palvelupyyntö (https://hd.metropolia.fi tai helpdesk@metropolia.fi)

Image Added


Tarkemmat ohjeet löytyvät työohjeistuksesta.

Linkkilista

Helpdeskille saapunut tavara

Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 09 7424 6777). Helpdeskille osoitettuja paketteja ei tule lähettää edelleen muihin toimipisteisiin.

Tavaroiden vastaanotto

  • Tarkasta rahtikirja ja saapunut tavara
  • Merkitse rahtikirjaan mahdolliset puutteet kollien lukumäärässä, reiät tai repeämät pakkauksissa, kosteusvauriot pahveissa tai rullakon kaatuminen purettaessa
  • Allekirjoita rahtikirja vasta, kun olet tarkastanut yllämainitut asiat

Vierailijatunnukset

...

http://tietohallinto.metropolia.fi/display/pages/viewpage.action?pageId=6587335tietohallinto/Vierailijatunnukset

Vierailijatunnuksia tarvitaan tapahtumia varten. Metropolian henkilökuntaan kuuluva tapahtuman järjestäjä luo, tulostaa ja luovuttaa tunnukset vierailijoille. Jos tunnuksia  ei ole kuitenkaan luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle, vahtimestari voi omaa harkintaansa käyttäen luoda ne. Tapahtuman järjestämistä varten on myös ohjesivu, johon on hyvä tutustua.

Hankinnat

Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä laitteita, asiasta tulee olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.

Tulostus

Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

Tulostinongelmat - FAQ 

Monitoimilaitteiden proaktiivinen seuranta ja raportointi

  • 8.1.2018 alkaen käynnistyy monitoimilaitteiden aktiivinen seuranta- ja - raportointijärjestelmä. 
  • Järjestelmällä pyritään parantamaan monitoimilaitteiden palvelutasoa ja käyttäjäkokemusta, tarjoamalla kaikille käyttäjille laadukkaampi tulostusjälki ja vähentämällä käyttäjien kohtaamia ongelmatilanteita, jotka johtuvat värien tai papereiden loppumisesta.
  • Järjestelmä lähettää kiinteistökohtaisesti sähköpostia, kun 
    • väri on vähissä, 10% 1% tai vähemmän
    • väri on loppu
    • paperien määrä laskenut on 25% -tasolle tai sen alle paperilokeron maksimimäärästä
    • paperi on loppunut paperi paperilokerosta
    • määrästä lähetetään ilmoitus jos mallin Canon C5740 viidestä lokerosta ulkoinen iso lokero on tyhjä. Canon C475 mallista lähtee hälytys kun kolme lokeroa neljästä ovat tyhjiä. Puolityhjistä lokeroista ei hälytetä
  • Sähköposti lähetetään 24 Sähköposti lähetetään kahden tunnin kuluttua uudelleen, mikäli ko. tilannetta ei ole korjattu.
 


Monitoimilaitteiden huoltokutsut

  • Laitteet tekevät automaattisia väritilauksia Canonille.
  • Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan. Huollon voi tilata myös sähköpostilla. Toshiban Canonin huoltopalvelun tavoittaa alla olevasta puhelinumerosta ja sähköpostista.
    • puhelimella 010 568 5590sähköpostillla huoltokutsut@toshibatec-tnd.com010 544 470, palveluaika arkisin klo 8 - 18
    • sähköpostillla huoltokutsut@canon.fi , palveluaika arkisin klo 8 - 18
    • Self-Service -portaalin kautta http://www.canon.fi/selfservice , portaali käytettävissä 24/7
    • Kerro palvelupyynnön yhteydessä
      • Yrityksen nimi, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite ja puhelinumero
      • Laitteen tai ohjelmiston sarjanumero, laitteen sijainti (osoite, kerros/osasto)
      • Palvelupyynnön tarkempi kuvaus: virheilmoitus, laajuus ja järjestelmä
  • Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
    • 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
  • Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hihnayksilöt, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tulee myös tilalta Toshiban huoltopalvelustatilataan Canonin huoltopalvelusta,.
  • Laitteiden tilaa voi seurata täältä:

...


Monitoimilaitteiden ilmoitukset

  • Monitoimilaitteet lähettävät sähköpostiviestin tarvittaessa papereiden, värien ja muiden tarvikkeiden loppumisesta, aulapalveluille ja vahtimestareille kiinteistökohtaisesti.
    • Vikailmoitukset pitää huomioida ja laitteille tulee tehdä tarvittavat toimenpiteet vian selvittämiseksi ja korjaamiseksi.
  • Paperin, värien ja niittien täyttö, paperitukoksien selvittäminen sekä huoltokutsujen tekeminen Toshiballe Canonille ovat kiinteistön vahtimestareiden vastuulla
  • Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.
  • Toshibaongelmien Canon ongelmien ratkaisuun: 
  • Kiinteistökohtaiset tiedot laitteista löytyy täältä: https://metrodvd.edu.metropolia.fi/printers/

Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys

  • Toshiba toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten. 
    • Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
  • Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Toshiban huoltopalvelun kautta
  • Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Toshiban huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
  • Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.

  • Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
Advanced Tables - Table Plus
sortDescendingtrue
ToimipisteKierrätyspiste
LeiritieLeiritie 1 | Vahtimestarit, PL 4071
Agricolan-, Albertin-, Kalevan- ja RuoholahdenkatuBulevardi 31 | Vahtimestarit, PL 4000
Arabiankatu, Electria sekä Hämeentie ja OnnentieTukholmankatu 10 | Vahtimestarit, PL 4030
Mannerheimintie, Sofianlehdonkatu ja Vanha ViertotieVanha maantie 6 | Vahtimestarit, PL 4070


Tulostuspaperi

  • Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita.
  • Paperipino kannattaa ilmata ennen lokeroon laittamista. Kuvallinen ohje.

      Palvelupyynnöt

      Jos asiakkaalla on ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, hänelle pitää antaa Helpdeskin yhteystiedot, mutta ei tehdä palvelupyyntöä hänen puolestaan.

      Vahtimestareille on annettu Helpdeskin käyntikortteja jaettavaksi tällaisia tilanteita varten. Kortteja saa lisää tekemällä palvelupyynnön Helpdeskiin.

      Linkkilista

      Helpdeskille saapunut tavara

      Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 6969). Helpdeskille osoitettuja paketteja ei tule lähettää edelleen muihin toimipisteisiin.

      Tavaroiden vastaanotto

      • Tarkasta rahtikirja ja saapunut tavara
      • Merkitse rahtikirjaan mahdolliset puutteet kollien lukumäärässä, reiät tai repeämät pakkauksissa, kosteusvauriot pahveissa tai rullakon kaatuminen purettaessa
      • Allekirjoita rahtikirja vasta, kun olet tarkastanut yllämainitut asiat

      Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

      Tulostinongelmat - FAQ

      Vierailijatunnukset

      http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset

      Vierailijatunnuksia tarvitaan tapahtumia varten. Metropolian henkilökuntaan kuuluva tapahtuman järjestäjä luo, tulostaa ja luovuttaa tunnukset vierailijoille. Jos tunnuksia  ei ole kuitenkaan luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle, vahtimestari voi omaa harkintaansa käyttäen luoda ne. Tapahtuman järjestämistä varten on myös ohjesivu, johon on hyvä tutustua.

      Hankinnat

      Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä laitteita, asiasta tulee olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.

        • Taivuta ensin paperipino kaarelle
        • Purista pinon molemmista päistä tiukasti ja avaa pino. HUOM! Pidä puristusote avauksen yhteydessä, jolloin paperit ilmaantuvat
        • Aseta paperi taipuisa puoli alaspäin paperikasettiin. Näin vältyt paperin taipumiselta laitteen ulostulossa.

      Paperikokojen järjestys lokeroittain


      LokeroC5740C475Opintotoimisto
      Tray 1A4A4A4 Certificate
      Tray 2A3A4A3 Certificate
      Tray 3A4RA4A4
      Tray 4A4A4A4
      Tray 5 PaperisäiliöA4-A4
      Ohisyöttö, tuetut kootSRA3 (320*450mm) saakkaA4, A5, A5R, A6

      HUOM! Tarkistathan kaikki lokerot ja täytät ne!

      Lokerot mallissa C475

      Image Added

      Lokerot mallissa C5740

      Image Added

      Muut tarvikkeet

      Niitit ovat tilattava itse väreistä poiketen jotka tulevat automaattisesti.

      Canon tukipalvelusta tarviketilaukset, puh. 010 544 470

      Muistakaa pyytää Canonilta tilausviite: Metropolia / helpdesk