Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Include Page
UKK logo
UKK logo

Note
iconfalse
titleTervetuloa Metropolian UKK-sivustolle!

Tältä sivustolta löydät vastauksia helpdeskin puhelinpalvelulle useiten esitettyihin kysymyksiin ja ongelmiin.

TOP-10-listalla pidämme ajankohtaisesti kysytyimpiä kysymyksiä. Jos jokin Metropolian palvelu ei toimi kannattaa ensin vilkaista löytyykö TOP-10-listaltamme jo vastausta siihen.

Pääset selaamaan kysymyksiä aihepiireittäin alta, tai voit mennä kaikkien usein kysyttyjen kysymysten sivulle ja etsiä vastausta selaimesi hakutoiminnolla.

Jos et löydä toivomaasi ratkaisua tältä sivulta, perehdy huolellisesti sivuun Miten teen hyvän palvelupyynnön, johon saan varmiten nopean ja oikean vastauksen?, ennen kuin pyydät apua helpdeskiltä.




AihepiiriSelite

Tekninen tukiHelpdeskin tukeen liittyvät asiat, esim. ohjeet palvelupyynnön tekemiseen, etätukeen ja lisätietojen lähettämiseen.

Käyttäjätunnus ja kirjautuminenMetropolian käyttäjätunnukseen ja kirjautumiseen liittyvät kysymykset.

Ohjelmistojen asennus ja päivittäminenUsein käytettyjen, esim. Microsoftin ja Adoben, ohjelmistojen asentamiseen ja päivittämiseen liittyvät kysymykset.

Ääni- ja videoneuvottelut ja luennotTapahtumien ja luentojen teknisiin ratkaisuihin ja ohjelmistoihin liittyvät kysymykset.

Sähköposti ja viestintätyökalutSähköpostiin ja sähköisen viestinnän työkaluihin (esim. Teams) liittyvät kysymykset.

Tiedostojen jakaminen ja tallennusPilvipalveluihin, verkkolevyihin ja tiedostojen tallennukseen yleisesti liittyvät kysymykset.

Turvallisuus ja yksityisyysTietosuojaan, tietoturvaan ja tietojen turvalliseen tallentamiseen liittyvät kysymykset.

Tulostaminen ja skannausMetropolian kampuksilla tulostamiseen ja skannaukseen liittyvät kysymykset.

PuhelimetMetropolian työsuhdepuhelimiin ja -liittymiin liittyvät kysymykset.

Verkkoyhteydet, VPN ja etätyöMetropolian verkkoihin, VPN-etäyhteyksiin ja etätyöskentelyyn liittyvät kysymykset.

Laitteiston tai ohjelman vianmääritysMetropolian laitteiden tai ohjelmistojen rikkoontumisiin ja vikatilanteisiin liittyvät kysymykset.

Opintoihin liittyvät palvelutOpiskelun ja opettamisen digitaalisiin palveluihin liittyvät kysymykset.

TyösuhdeasiatErityisesti Metropolian henkilökunnan työsuhteisiin ja työsuhde-etuihin liittyvät kysymykset.

macOSMac-tietokoneisiin ja macOS-ohjelmistoihin ja -käyttöjärjestelmään liittyvät kysymykset.

MuutKysymykset, jotka eivät kuulu selkeästi muihin kategorioihin, esim. yksittäisten sovellusten käyttö, sovellusten erityiset käyttötapaukset tai harvinaiset vikatilanteet.

FAQ draft