Metropolia opiskelee noin 14 000 ihmistä ja henkilökuntaa on noin 1 500. Tietokoneita on 6 500 tietokonetta ja niissä on lähes tuhat erilaista ohjelmistoa. Näiden käyttö aiheuttaa ongelmien ja kysymysten kirjon, joiden selvittäminen edellyttää järjestelmällistä toimintatapaa.
Asiakkaiden (opiskelijat ja henkilökunta) lähettämät ongelmakuvaukset ja kysymykset käsitellään palvelupyyntöinä, jotka rekisteröidään palvelupyyntöjärjestelmään nimeltään Requeste. Sama järjestelmä kirjaa muidenkin Metropolian palveluorganisaatioiden kuten kiinteistöpalveluiden toimeksiantoja. Järjestelmään liitetään lähitulevaisuudessa myös hakutoimiston, kirjaston ja rekrytoinnin sovellukset.
Vaikka palvelupyyntö voidaan jättää sähköpostitse, puhelimitse ja kasvokkainkin, on sen nopean käsittelyn takeena suoraan järjestelmään asiakaspalveluliittymästä tehty yksityiskohtainen ongelman kuvaus. Katso opas viereiseltä palstalta. - - >
Asiakaspalveluliittymässä voit myös kommunikoida käyttäjätuen kanssa palvelupyyntöön liittyvissä asioissa ja seurata palvelupyynnön vaiheita, mikäli ongelman selvittäminen vaatii useita henkilöitä. Tiedot palvelupyynnön käsittelyn tapahtumista saat automaattisesti sähköpostilla.
|