Vahtimestarit-ohjeita
Helpdesk yleisesti
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=6587335
Palvelupyynnöt
Mikäli asiakkaalla ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, pitäisi asiakkaalle antaa Helpdeskin yhteystiedot eikä tehdä hänen puolestaan palvelupyyntöä.
https://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=8553844
Puhelinpalvelu
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Puhelinpalvelu
Palvelupisteet ja aukioloajat
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Palvelupisteet+ja+aukioloajat
AV-laitteet ja esitystekniikka ohjeet
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/AV-laitteet+ja+esitystekniikka
Monitoimilaitteiden sijainti toimipisteittäin
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=36340205
Helpdeskille saapunut tavara
Palvelupyyntö asiasta helpdeskiin tai jos kiireellinen asia, niin soitto puhelinpalveluun 6969, joka ottaa yhteyttä kyseisen toimipisteen helppariin.
Monitoimilaitteet, tulostus ja skannaus
- Monitoimilaitteiden paperitäyttö, pienet huollot kuten paperitukokset ja väritäytöt, huoltoilmoitusten tekeminen. HUOM: Paperi säilytetään lukkojen takana vaksin kopissa, ei laitteiden vieressä. Paperi ei saa olla julkisessa tilassa kaikkien saatavilla.
- Monitoimilaitteet lähettävät automaattisesti ilmoituksen sähköpostitse kiinteistökohtaisiin vahtimestarijakeluihin. Näihin ilmoituksiin tulee reagoida riittävän nopeasti.
- Monitoimilaitteet henkilökunnan käytössä
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=36340457
- Monitoimilaitteet opiskelijoiden käytössä
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=30250689
Väriainekasetit
- Tulostinten väriainekasettien vaihdosta vastaa Helpdesk. Opiskelijat ja henkilökunta ilmoittavat väriaineen loppumisesta itse suoraan Helpdeskiin.
- Toshiba-monitoimilaitteiden väriainekasettien vaihdosta vastaavat vahtimestarit. Kun kasetti vaihdetaan, lähetetään vanha kasetti uuden kasetin laatikossa sisäpostitse Leiritien toimipisteen Helpdeskiin osoitteella Helpdesk/Myyrmäki, PL 4071. Kasetteja ei kerätä varastoon vaan ne lähetetään yksitellen, heti vaihtamisen jälkeen. Hukkaväriainesäiliöt pakataan ja lähetetään samalla tavalla kuin väriainekasetit. Lataa ja tulosta valmis osoitepohja tästä.
Toshiba monitoimilaitteille huoltokutsut
- Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan.
- Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h ilmoituksesta.
- 4h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin
Langaton verkko
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Langaton+verkko
Vierailijatunnukset
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset
Yleensä vierailijatunnuksia tarvitaan jonkun tapahtuman vuoksi ja vierailijan pitäisi saada ne Metropolian henkilökuntaan kuuluvalta tapahtuman järjestäjältä. Joissain tapauksissa sellaisia ei kuitenkaan ole luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle ja silloin myös vahtimestari voi omaa harkintaa käyttäen ne luoda. Tapahtumia varten on myös oma ohjesivu, johon on hyvä tutustua http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=31817901
- Created by Unknown User (kalsa), last modified by Janne Pohjanpelto on 24.11.2012
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 25 Next »
- No labels