• Skip to main content
  • assistive.skiplink.to.breadcrumbs
  • assistive.skiplink.to.header.menu
  • assistive.skiplink.to.action.menu
  • assistive.skiplink.to.quick.search
  • Metropolia.fi
  • Curricula
  • Wiki
  • Moodle
Metropolia
Menu
    • Page History
    • Page Information
    • Resolved comments
    • View in Hierarchy
    • View Source
    • Export to PDF
  • Browse
    • Pages
    • Blog
    • Labels
    • Space Operations
  • Login
    • Metropolia Login
    • Haka Login
    • Visitor Login

Tietohallinto

  1. Dashboard
  2. Tietohallinto
  3. …
  4. Etusivu
  5. Laitteet
  6. AV-laitteet ja esitystekniikka
Print

Newline Trutouch esitysnäyttö kysyy PIN-koodia

**Sivua päivitetään, kuvat tulossa**

Kaikki esitysnäytöt Metropoliassa on automatisoitu käynnistymään saatuaan kuvasignaalin tietokoneelta.


  • Newline Trutouch esitysnäytöt käynnistyessään signaalin saatuaan saattavat toisinaan mennä ensin vaiheeseen jossa näyttö kehottaa koskettamaan aloittaaksesi käyttö (näytöllä teksti "Touch to start"), jota seuraa PIN-koodin kysyminen.
  • Näytön automaation johdosta näyttöä kuitenkaan ei tarvitse koskettaa, vaan näytön tulisi osata hetken odotuksen jälkeen ohittaa kehotus ja PIN-koodin kysely.
  • PIN-koodia kysyviä näyttöjä on ainoastaan Myllypuron kampuksella. Tunnistat näytön isosta pyöreästä virtanapista vasemmassa alareunassa, jossa on joko punainen tai valkoinen led-valokehys indikaattorina virran statuksesta. 


Jos kuitenkin...

  •  näyttö ei ohita aloituskehotusta muutaman minuutin odottelun jälkeen.

          > Ota yhteys Helpdeskiin puhelinpalvelun kautta tai tekemällä palvelupyyntö, sillä näytön automaatiossa on jotakin vialla.

  • ehdit jo koskettamaan ruutua ja näyttö kysyy PIN-koodia.

         > Ota näytöstä virrat pois esimerkiksi pistorasian kautta ja käynnistä näyttö uudelleen. Yritä uudestaan tietokoneen kytkemistä näyttöön ja odota, kunnes kosketuskehotus menee ohi. 

Miten toimin ongelmatilanteessa?

  1. Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
  2. Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
  3. Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
    1. sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
    2. wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
    3. yleinen hakukone, kuten Google Search
    4. aakkosellinen avainsanaluettelo
    5. UKK - Usein kysytyt kysymykset

Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.


Ohjeet yhteydenottoonYhteystieto
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7https://mikko.metropolia.fi
Lomakkeellahttps://hd.metropolia.fi
Sähköpostitsehelpdesk@metropolia.fi
Puhelimitse09 7424 6777 (arkisin klo 8–16)



  • Created by Saija Temisevä, last modified on 21.11.2024

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

  • No labels
Overview
Content Tools
Apps
Pages
Blog
Labels
Space Operations
  • Powered by Atlassian Confluence 8.5.22
  • Printed by Atlassian Confluence 8.5.22
  • Report a bug
  • Atlassian News
Atlassian