Tulostaminen ei onnistu, mitä teen?
- Kokeile tulostaa toisella tulostimella. Katso toisen laitteen sijainti sivulta Laitteiden sijainnit.
- Varmista, että olet noudattanut tulostusohjeita: Tulostus, kopiointi ja skannaus.
Mitä teen, jos monitoimilaite ei tulosta kunnolla tai ei ollenkaan?
Vastuualueet
Jos jokin tietty Canon-monitoimilaite ei toimi tai siitä on väri loppunut, ilmoita asiasta kampuksen aulapalveluihin. Jos kyseessä on jokin muu kuin Canon-monitoimilaite (esim. HP- tai Epson-merkkinen tulostin), tee palvelupyyntö helpdeskille.
- Tarkista, ettei monitoimilaitteen näytössä ole virheilmoitusta eikä mikään varoitusvalo pala.
- Jos mitään näkyvää syytä tulostuksen epäonnistumiseen ei ole, käynnistä monitoimilaite uudelleen.
- Jos laitteessa on paperitukos, yritä selvittää ongelma ensin itse.
- Monitoimilaitteen näytöllä näkyy ohjeita tukoksen poistamiseksi.
- Noudata ohjeita.
- Mikäli et saa paperitukosta poistettua laitteen ohjeiden avulla, ilmoita asiasta kiinteistön aulapalveluille.
- Monitoimilaitteen näytöllä näkyy ohjeita tukoksen poistamiseksi.
- Havainnoi voiko kyse
- Tulostimesta on väri loppunut tai loppumassa, jos näyttöpaneeliin tulee ilmoitus tai tulostusjälki on epätasaista.
- Kun kyseessä on Canon-monitoimilaite, ilmoita asiasta kiinteistön aulapalveluille.
- Jos kyseessä on jokin toinen tulostin, tee asiasta palvelupyyntö helpdeskille. Kerro pyynnössä
- mistä laitteesta on kyse
- mikä väri on lopussa
- missä laite sijaitsee.
- Tulostimesta on väri loppunut tai loppumassa, jos näyttöpaneeliin tulee ilmoitus tai tulostusjälki on epätasaista.
Aja Canonin tulostinajurien-korjausohjelma
Koskee henkilökuntaa
Tämä ohje koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita.
Milloin toimenpiteestä on hyötyä?
Jos koneella Canonin tulostimiin yhdistäminen ei onnistu tai tulostus ei mene jonoon tai tulostuksessa esiintyy erilaisia virheitä niin aja alla olevan ohjeen mukaan ongelmia korjaava ohjelma.
- Sulje kaikki Office-sovellukset.
- Avaa komentokehote administrator-tilassa.
- Vastaa Confirm Execution -varmistukseen Yes.
- Mene hakemistoon c:\Win\printers\canon.
- Kirjoita c:
- Paina enter-näppäintä.
- Kirjoita cd Win\printers\canon
- Paina enter-näppäintä.
- Kirjoita RestoreCanonPrinters.exe
- Paina enter-näppäintä.
Tällöin koneelta poistetaan monitoimilaitteiden tulostusjonot, niiden käyttämät ajurit sekä asennetaan tulostusjonot uudelleen.
Näiden tehtävien suoritus kestää, koneesta riippuen, parista minuutista noin viiteen minuuttia. Kun ohjelma on valmis, pitäisi koneelta löytyä monitoimilaitteiden tulostusjonot jälleen.
Metropolian kampusten aulapalveluiden yhteystiedot
Kampus | Puhelinnumero | Sähköpostiosoite |
---|---|---|
Myllypuro | 040 193 7758 | aulapalvelut.myllypuro@metropolia.fi |
Arabia | 040 579 8403 | aulapalvelut.arabia@metropolia.fi |
Karamalmi | 040 545 1572 | aulapalvelut.karamalmi@metropolia.fi |
Myyrmäki | 040 545 1573 | aulapalvelut.myyrmaki@metropolia.fi |
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Vastuualueet
Jos jokin tietty Canon-monitoimilaite ei toimi tai siitä on väri loppunut, ilmoita asiasta kampuksen aulapalveluihin. Jos kyseessä on jokin muu kuin Canon-monitoimilaite (esim. HP- tai Epson-merkkinen tulostin), tee palvelupyyntö helpdeskille.
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.Ohjeet yhteydenottoon Yhteystieto Lomakkeella https://hd.metropolia.fi Sähköpostitse helpdesk@metropolia.fi Puhelimitse 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16)
- Created by Samuli Tani, last modified on 14.7.2023
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 16 Next »
- No labels