Ulkopuolisen langattoman verkon käyttö Metropolian tietokoneella
Tämä ohje koskee Metropolian ylläpitämiä kannettavia tietokoneita, kuten henkilökunnan työkannettavia.
Liittyminen Metropolian ulkopuoliseen langattomaan verkkoon
(Alla olevassa kuvassa yhteys langattomaan verkkoon on jo luotu, kuvake: . Kun tietokoneella ei ole ollenkaan verkkoyhteyttä, kuvake näyttää tältä: . Kun yhteys on muodostettu lankaverkkoon tai VPN-yhteys on avattu, kuvake näyttää tältä: )
Langattomien verkkojen hallinta
1.Avaa Wi-Fi Settings
2. Valitse Manage known networks
3. Langattomien verkkojen listalla ovat verkot metropolia-secure ja eduroam alaviitteellä Added by company policy. Näitä et voi muokata.
4. Verkkoja, joihin olet itse liittynyt (ylläolevassa kuvassa HDTEST) pääset muokkaamaan sekä poistamaan/unohtamaan ne ongelmatilanteessa.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Marko Mård, last modified by Janne Teräslahti on 22.4.2024