Kirjautuminen Adoben ohjelmiin Metropolian tunnuksella
Hyväksy ehdot
1. Kirjaudu sivulle https://amme.metropolia.fi/
2. Mene kohtaan Omat tiedot.
3. Hyväksy tietojen lähetys Adobelle ja paina Tallenna muutokset.
Voi tulla ilmoitus, että muutosten tallennus epäonnistui. Siitä ei tarvitse välittää.
4. Saat 30 minuutin sisällä sähköpostiviestin käyttöoikeuden myöntämisestä. Älä välitä viestin muusta ohjeistuksesta asentaa ohjelmia yms.
Kirjautuminen Metropolian tietokoneella
1. Käynnistä Adobe Creative Cloud -ohjelma.
2. Kirjaudu Metropolian sähköpostiosoitteellasi muodossa etunimi.sukunimi@metropolia.fi ja Metropolian salasanallasi.
3. Voit avata Photoshopin tms. Adobe-sovelluksen, kun Creative Cloud Desktop on onnistuneesti kirjautunut. Sen merkkinä näkyy sininen pallo ikkunan oikeassa yläkulmassa.
Henkilökunta: ohjelmien asennus
Henkilökunnan on mahdollista asentaa ja päivittää Creative Cloudista Adoben ohjelmia.
All Apps -näkymässä voit asentaa minkä tahansa ohjelman mitä Included in your subscription -osassa näkyy, omien käyttötarpeidesi mukaan.
Asennus ei käytä Metropolian palvelimia, joten voit asentaa ohjelmia paikasta riippumatta – kotona tai missä vain.
Spark ja muut Adoben palvelut
- Kun olet em. ohjeen mukaan hyväksynyt tietojen lähetyksen Adobe Creative Cloud -pilvipalveluun, voit käyttää myös joitakin selaimen kautta toimivia Adoben palveluita.
- Yksi esimerkki tällaisesta palvelusta on Adobe Spark.
- Kirjautuessasi tällaiseen palveluun valitse Log in with School account ja kirjaudu Metropolian tunnuksellasi muodossa tunnus@metropolia.fi.
- Sen jälkeen päädyt Metropolian kirjautumissivulle, johon tulee kirjautua pelkällä Metropolian tunnuksellasi ilman @-päätettä.
- Kaikki Adoben palvelut eivät ole Metropolian käytössä. Kysy tarvittaessa lisätietoa eri palveluiden toimivuudesta Helpdeskistä.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Marko Mård, last modified on 2.12.2021
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 16 Next »
- No labels