Adobe Creative Cloud -ohjelmien käyttö
Adobe Creative Cloud -tuoteperheeseen sisältyy lukuisia ohjelmia, joita käytetään erilaiseen kuvankäsittelyyn sekä julkaisuiden suunnitteluun.
Näin saat käyttöösi Adobe Creative Cloud -ohjelmat
Opiskelijat
Opiskelijat saavat käyttöönsä Adobe Creative Cloudin edullisesti noudattamalla ohjetta:
Metropolian kampuksilla Adobe CC on asennettu joihinkin tietokoneluokkiin. Jos tarvitset Adobe CC:tä Metropolian ylläpitämälle tietokoneelle, ota yhteyttä Helpdeskiin. Yhteystiedot löytyvät etusivulta osoitteesta https://tietohallinto.metropolia.fi.
Henkilökunta
Kun tarvitset työssäsi Adobe Creative Cloud -ohjelmia, voit asentaa ne seuraavalla tavalla Adobe Creative Cloudista:
1. Käynnistä Software Center -niminen ohjelma.
2. Valitse yläreunasta All (hämäävästi sana All ei näytä linkiltä vaan tavalliselta otsikolta)
3. Valitse Adobe Creative Cloud, ja sitten Install.
4. Kun Adobe Creative Cloud on asentunut, käynnistä se työpöydälläsi sijaitsevasta Adobe Creative Cloud -pikakuvakkeesta.
Kirjaudu ja asenna ohjelmia alla olevan ohjeen mukaan.
Tarvittaessa voit pyytää myös Helpdeskiä asentamaan Adoben ohjelmia Metropolian tietokoneellesi. Ota yhteyttä tekemällä palvelupyyntö tai soittamalla puhelinpalveluun.
Kirjautuminen Adobe Creative Cloudiin (opiskelijat ja henkilökunta)
Kirjaudu Adobe Creative Cloudiin tunnuksella muodossa etunimi.sukunimi@metropolia.fi. Silloin käyttöoikeus ohjelmaan on voimassa. Älä luo itsellesi uutta tiliä, äläkä kirjaudu Google- tai Facebook-tunnuksellasi.
Ensin rasti ruutuun
Varmista ensin, että olet hyväksynyt tietojesi siirron Adobe Creative Cloudiin:
1. Siirry selaimella osoitteeseen https://amme.metropolia.fi
2. Valitse Omat tiedot.
3. Lisää rasti kohtaan Hyväksyn tietojeni siirron Adobe Creative Cloud -pilvipalveluun.
4. Klikkaa Tallenna-painiketta.
Kirjautuminen
Kun käynnistät jonkin Adobe Creative Cloud -ohjelmista,
1. kirjaudu Metropolian käyttäjätunnuksellasi muodossa etunimi.sukunimi@metropolia.fi
2. Sen jälkeen avautuu tuttu Metropolian kirjautumissivu. Kirjaudu siihen Metropolian tunnuksellasi muodossa tunnus.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
Opiskelijoiden omille tietokoneille tehtäviin ohjelma-asennuksiin ei valitettavasti ole saatavilla tukea Helpdeskistä.
- Created by Janne Teräslahti, last modified on 23.2.2021
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 10 Next »
- No labels