Aktivointi ja salasanan vaihto aktivointisalasanan avulla
Henkilökunnan, opiskelijoiden ja kumppaniorganisaatioiden tunnukset aktivoidaan ensisijaisesti pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla
Jos tämä ei ole mahdollista tai tunnus on ns. ulkopuolinen tunnus, se aktivoidaan tunnuslomakkeelta löytyvän aktivointisalasanan avulla.
Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää. Jos aktivointia ei ole tehty tämän ajan kuluessa, on haettava uusi tunnuslomake. Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa.
Aktivointiohjeet:
1. Nouda tunnuslomake helpdeskistä tai opiskelija- ja hakijapalveluista. Ulkopuolisen tunnuksen tunnuslomakkeen saat tunnuksen omistajalta eli projektin tai hankkeen Metropolian yhteyshenkilöltä. Henkilökunta saa tunnuslomakkeen Henkilöstöpalveluilta.
2. Käynnistä internet-selain, esimerkiksi Internet Explorer tai Mozilla Firefox
3. Kirjoita selaimen osoiteriville: activation.metropolia.fi
4. Paina rivinvaihtonäppäintä näppäimistöltä
5. Jos selainikkunaan tulee tietoturvaan liittyvä varoitus, kuten sertifikaatin hyväksyminen, hyväsy sertifikaatti ohjeen mukaan.
6. Kun Metropolian tunnuksen aktivointi -ruutu aukeaa, kirjoita tunnuslomakkeelta löytyvät käyttäjätunnus ja salasana omiin kenttiinsä.
7. Klikkaa Kirjaudu -painiketta.
8. Lue kirjautumisen jälkeen huolellisesti Tietojärjestelmien käyttösäännöt sekä Sähköpostin käsittelysäännöt.
9. Klikkaa Hyväksyn käyttösäännöt -painiketta, näin sitoudut noudattamaan Metropolian käyttösääntöjä.
10. Kirjoita sen jälkeen uusi salasana kahteen kertaan ja klikkaa Vaihda salasana -painiketta.
11. Tunnus on nyt aktivoitu. Poistu klikkaamalla oikeasta ylänurkasta Kirjaudu ulos -linkkiä.
Activation and Password Change using Activation Password
Kirjautuminen Metropolian pilvipalvelujen käyttäjäksi
- Created by Janne Teräslahti, last modified by Heimo Järkkä on 23.1.2020
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 82 Next »
- No labels