Smart Mailboxin luonti, Apple Mail
Applen Mail -ohjelmassa voi luoda ns. älykkäitä Smart Mailbox -kansioita, jotka toimivat Mail-ohjelman sisällä.
Smart Mailbox listaa sisältöä, joka haetaan käyttäjän määrittelemien parametrien mukaisesti.
- Valitse Mail-ohjelman Mailbox-valikosta komento New Smart Mailbox....
- Määritä Smart Mailboxin nimi ja hakuehdot
Tässä esimerkissä nimi on "Metropolia" ja listataan kaikki käyttäjän sähköpostin Inbox-kansion viestit. Listaukseen tulee näkymään myös käyttäjän itse lähettämät viestit, koska valittuna on Include messages from Sent. - Kun määritykset ovat valmiit, paina OK.
- Uusi älykäs postilaatikko näkyy Mail-ohjelman vasemmassa laidassa "SMART MAILBOXES"-otsikon alla:
- Jos Smart Mailbox ei näytä sopivaa sisältöä tai sitä on liikaa, voit muokata sen hakuehtoja klikkaamalla Smart Mailboxin nimeä hiiren 2. painikkeella (tai näppäinyhdistelmällä ctrl+click) ja valitsemalla Edit Smart Mailbox....
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon Yhteystieto Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 https://mikko.metropolia.fi Lomakkeella https://hd.metropolia.fi Sähköpostitse helpdesk@metropolia.fi Puhelimitse 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16)
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
Tarvittaessa tee palvelupyyntö Helpdeskiin osoitteessa hd.metropolia.fi ja tiedustele lisäohjeita Smart Mailboxin luontiin.
- Created by Mika Viikki, last modified by Lauri Wilén on 14.3.2019
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 9 Next »
- No labels