Vahtimestarit-ohjeita
Helpdesk yleisesti
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=6587335
Monitoimilaitteiden proaktiivinen seuranta ja raportointi
- 8.1.2018 alkaen käynnistyy monitoimilaitteiden aktiivinen seuranta- ja raportointijärjestelmä.
- Järjestelmällä pyritään parantamaan monitoimilaitteiden palvelutasoa ja käyttäjäkokemusta, tarjoamalla kaikille käyttäjille laadukkaampi tulostusjälki ja vähentämällä käyttäjien kohtaamia ongelmatilanteita, jotka johtuvat värien tai papereiden loppumisesta.
- Järjestelmä lähettää kiinteistökohtaisesti sähköpostia, kun
- väri on vähissä, 10% tai vähemmän
- väri on loppu
- paperien määrä laskenut on 25% -tasolle tai sen alle paperilokeron maksimimäärästä
- paperi on loppunut paperi paperilokerosta
- Sähköposti lähetetään kahden tunnin kuluttua uudelleen, mikäli ko. tilannetta ei ole korjattu.
Monitoimilaitteiden huoltokutsut
- Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan. Huollon voi tilata myös sähköpostilla. Toshiban huoltopalvelun tavoittaa alla olevasta puhelinumerosta ja sähköpostista.
- puhelimella 010 568 5590
- sähköpostillla huoltokutsut@toshibatec-tnd.com
- Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
- 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
- Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hihnayksilöt, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tulee myös tilalta Toshiban huoltopalvelusta.
- Laitteiden tilaa voi seurata täältä:
Monitoimilaitteiden ilmoitukset
- Monitoimilaitteet lähettävät sähköpostiviestin tarvittaessa papereiden, värien ja muiden tarvikkeiden loppumisesta, vahtimestareille kiinteistökohtaisesti.
- Vikailmoitukset pitää huomioida ja laitteille tulee tehdä tarvittavat toimenpiteet vian selvittämiseksi ja korjaamiseksi.
- Paperin, värien ja niittien täyttö, paperitukoksien selvittäminen sekä huoltokutsujen tekeminen Toshiballe ovat kiinteistön vahtimestareiden vastuulla
- Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.
- Toshibaongelmien ratkaisuun:
- Tarvikkeiden vaihto: Niitit 287 / 407 -laitteilla: Nitojan sijainti
- 287 / 407 -laitteille - Toshiba-287-407-Ongelmanratkaisu.pdf
- Kiinteistökohtaiset tiedot laitteista löytyy täältä: https://metrodvd.edu.metropolia.fi/printers/
Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys
- Toshiba toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten.
- Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
- Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Toshiban huoltopalvelun kautta
- sähköpostilla osoitteeseen huoltokutsut@toshibatec-tnd.com
- Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Toshiban huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.
- Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
Toimipiste | Kierrätyspiste |
---|---|
Leiritie | Leiritie 1 | Vahtimestarit, PL 4071 |
Agricolan-, Albertin-, Kalevan- ja Ruoholahdenkatu | Bulevardi 31 | Vahtimestarit, PL 4000 |
Arabiankatu, Electria sekä Hämeentie ja Onnentie | Tukholmankatu 10 | Vahtimestarit, PL 4030 |
Mannerheimintie, Sofianlehdonkatu ja Vanha Viertotie | Vanha maantie 6 | Vahtimestarit, PL 4070 |
Tulostuspaperi
- Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita.
Palvelupyynnöt
Jos asiakkaalla on ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, hänelle pitää antaa Helpdeskin yhteystiedot, mutta ei tehdä palvelupyyntöä hänen puolestaan.
Vahtimestareille on annettu Helpdeskin käyntikortteja jaettavaksi tällaisia tilanteita varten. Kortteja saa lisää tekemällä palvelupyynnön Helpdeskiin.
Linkkilista
- Palvelupyynnöt
- Puhelinpalvelu
- Langaton verkko
- Palvelupisteet ja aukioloajat
- AV-laitteet ja esitystekniikkaohjeet ("Vahtimestareiden tehtäviin kuuluu Av- ym. laitteiden opastus käyttäjille. Vahtimestarit voivat tarvittaessa pyytää koulutusta tähän Metropolian käyttäjätuelta.")
- Monitoimilaitteiden sijainti toimipisteittäin
Helpdeskille saapunut tavara
Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 6969). Helpdeskille osoitettuja paketteja ei tule lähettää edelleen muihin toimipisteisiin.
Tavaroiden vastaanotto
- Tarkasta rahtikirja ja saapunut tavara
- Merkitse rahtikirjaan mahdolliset puutteet kollien lukumäärässä, reiät tai repeämät pakkauksissa, kosteusvauriot pahveissa tai rullakon kaatuminen purettaessa
- Allekirjoita rahtikirja vasta, kun olet tarkastanut yllämainitut asiat
Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin
Vierailijatunnukset
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset
Vierailijatunnuksia tarvitaan tapahtumia varten. Metropolian henkilökuntaan kuuluva tapahtuman järjestäjä luo, tulostaa ja luovuttaa tunnukset vierailijoille. Jos tunnuksia ei ole kuitenkaan luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle, vahtimestari voi omaa harkintaansa käyttäen luoda ne. Tapahtuman järjestämistä varten on myös ohjesivu, johon on hyvä tutustua.
Hankinnat
Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä laitteita, asiasta tulee olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.
- Created by Unknown User (kalsa), last modified by Unknown User (samiu) on 8.1.2018
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 115 Next »
- No labels