Vahtimestarit-ohjeita
Helpdesk yleisesti
http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=6587335
Palvelupyynnöt
Jos asiakkaalla on ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, pitää asiakkaalle antaa Helpdeskin yhteystiedot eikä tehdä hänen puolestaan palvelupyyntöä.
Vahtimestareille on annettu Helpdeskin käyntikortteja jaettavaksi tällaisia tilanteita varten. Kortteja saa lisää tekemällä palvelupyynnön Helpdeskiin.
Linkkilista
- Palvelupyynnöt
- Puhelinpalvelu
- Langaton verkko
- Palvelupisteet ja aukioloajat
- AV-laitteet ja esitystekniikka ohjeet ("Vahtimestareiden tehtäviin kuuluu Av- ym. laitteiden opastus käyttäjille. Vahtimestarit voivat tarvittaessa pyytää koulutusta tähän Metropolian käyttäjätuelta.")
- Monitoimilaitteiden sijainti toimipisteittäin
Helpdeskille saapunut tavara
Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 6969). Helpdeskille tai nimillä Junnila / Haikonen osoitettuja paketteja ei tule edelleenlähettää muihin toimipisteisiin.
Monitoimilaitteet, tulostus ja skannaus
- Monitoimilaitteiden paperitäyttö, pienet huollot kuten paperitukokset ja väritäytöt, huoltoilmoitusten tekeminen. HUOM: Paperi säilytetään lukkojen takana vaksin kopissa, ei laitteiden vieressä. Paperi ei saa olla julkisessa tilassa kaikkien saatavilla.
- Monitoimilaitteet lähettävät automaattisesti ilmoituksen sähköpostitse kiinteistökohtaisiin vahtimestarijakeluihin. Näihin ilmoituksiin tulee reagoida riittävän nopeasti.
- Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.
- Toshiban ongelmien ratkaisuun:
- 287 / 407 -laitteille - Toshiba-287-407-Ongelmanratkaisu.pdf
Väriainekasetit
- Tulostinten väriainekasettien vaihdosta vastaa Helpdesk. Opiskelijat ja henkilökunta ilmoittavat väriaineen loppumisesta itse suoraan Helpdeskiin. (Poikkeuksena on Ruoholahden toimipiste, jossa väriainekasettien vaihdosta vastaavat Helsingin Konservatorion vahtimestarit)
- Monitoimilaitteiden väriainekasettien vaihdosta vastaavat vahtimestarit.
Muut tarvikkeet
- Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hihnayksilöt, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tulee tilalta erikseen Toshiban huoltopalvelusta.
- puhelimella 010 568 5590
- sähköpostillla huoltokutsut@toshibatec-tnd.com
- Tarvikkeiden vaihto:
- Niitit 287 / 407 -laitteilla: Nitojan sijainti
Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys
- Toshiba toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten. Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
- Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.
- Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
- Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Toshiban huoltopalvelun kautta
- sähköpostilla osoitteeseen huoltokutsut@toshibatec-tnd.com
- Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Toshiban huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
Toimipiste | Kierrätyspiste |
---|---|
Agricolankatu ja Lummetie | Leiritie 1 | Vahtimestarit, PL 4071 |
Albertin-, Kalevan- ja Ruoholahdenkatu | Bulevardi 31 | Vahtimestarit, PL 4000 |
Arabiankatu, Electria sekä Hämeentie ja Onnentie | Tukholmankatu 10 | Vahtimestarit, PL 4030 |
Mannerheimintie, Sofianlehdonkatu ja Vanha Viertotie | Vanha maantie 6 | Vahtimestarit, PL 4070 |
Tulostuspaperi
- Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita.
Monitoimilaitteiden huoltokutsut
- Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan.
- Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
- 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
- Laitteissa on myös etähuoltopalvelu, jonka mukaan huollot tapahtuvat automatisoidusti. Kohtaa tarkennetaan vielä, tulee käyttöön kevään 2014 aikana.
Tavaroiden vastaanotto
- Tarkasta rahtikirja ja saapunut tavara
- Merkitse rahtikirjaan mahdolliset puutteet kollien lukumäärässä, reiät tai repeämät pakkauksissa, kosteusvauriot pahveissa tai jos esim. näette, että rullakko kaatuu tavaraa purettaessa.
- Allekirjoita rahtikirja vasta kun olet tarkastanut yllämainitut asiat
Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin
Vierailijatunnukset
http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset
Yleensä vierailijatunnuksia tarvitaan jonkun tapahtuman vuoksi ja vierailijan pitäisi saada ne Metropolian henkilökuntaan kuuluvalta tapahtuman järjestäjältä. Joissain tapauksissa sellaisia ei kuitenkaan ole luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle ja silloin myös vahtimestari voi omaa harkintaa käyttäen ne luoda. Tapahtumia varten on myös oma ohjesivu, johon on hyvä tutustua http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=31817901
Hankinnat
Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä tuotteita, asiasta tulisi olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.
- Created by Unknown User (kalsa), last modified by Unknown User (tarjak) on 13.10.2016
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 76 Next »
- No labels