Forgot your password
Fore different ways to retieve your password
Sometimes a password is forgotten or it has to be changed for other reasons by the authority of Metropolia. You then have fore different secure ways to choose from.
1. Pickup from helpdesk service point
You can retieve a new password from any Metropolia helpdesk service point, during opening hours hours. Service points ja opening hours can be checked at IT-services webpage.
2. Nouto opintotoimistosta
Voit noutaa uuden salasanan mistä tahansa Metropolian opintotoimistosta niiden aukioloaikoina. Opintotoimistojen aukioloajat löytyvät Metropolian opinto-oppaasta.
3. Helpdesk toimittaa salasanan vahtimestarille (pyydettävä etukäteen palvelupyynnöllä)
Voit tehdä palvelupyyntöjärjestelmään palvelupyynnön ja pyytää, että salasana toimitetaan minkä tahansa Metropolian toimipisteen vahtimestarille. Jos olet jo tehnyt palvelupyynnön, voit vastata sieltä sinulle saapuneeseen vastausviestiin ja ilmoittaa, minkä toimipisteen vahtimestarille haluaisit salasanasi toimitettavan. Vahtimestarilta voit hakea salasanasi kyseisen toimipisteen aukioloaikana. Pääsääntöisesti Metropolian toimipisteet ovat avoinna ma-to klo 8-20 ja pe klo 8-18. Metropolian toimipisteiden aukioloajat näet Metropolian Internet-sivuilta löytyvistä toimipisteiden yhteystiedoista valitsemalla oikeassa laidassa sijaitsevasta pudotusvalikosta haluamasi toimipisteen.
4. Helpdesk lähettää salasanan kirjattuna kirjeenä (pyydettävä palvelupyynnöllä)
Voit myös tehdä palvelupyynnön palvelupyyntöjärjestelmään ja pyytää, että salasana lähetetään sinulle kirjattuna kirjeenä postitse. Jos olet jo tehnyt helpdeskiin palvelupyynnön asiasta, voit vastata sieltä sinulle saapuneeseen vastausviestiin ja pyytää kirjattuna kirjeenä lähetystä.
Kirjattu kirje vaihtoehto vain pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Pääkaupunkiseudulla on useita Metropolian toimipisteitä, joista salasanan saa kohdissa 1-3 mainituilla tavoilla.
Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaasi noutaessasi salasanaa mistä tahansa yllämainituista paikasta.
Uutta salasanaa ei lähetetä sähköpostitse tai tekstiviestinä!
Haluamme tarjota tietoturvallisen toimintaympäristön kaikille Metropolialaisille. Sähköposti tai tekstiviesti eivät valitettavasti ole riittävän turvallisia keinoja salasanojen lähettämiseen. Haluamme tästä huolimatta palvella sinua niin hyvin kuin mahdollista ja siksi Metropolia tarjoaakin yllämainitut neljä erilaista palveluvaihtoehtoa uuden salasanan toimittamiseksi.
Lisätiedot
Lisätietoja kaikista salasanaongelmista saat helpdeskistä tekemällä palvelupyynnön palvelupyyntöjärjestelmään. Katso myös muut helpdeskin yhteystiedot.
- Created by Kati Kesälahti, last modified by Unknown User (artore) on 1.6.2012
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 14 Next »
- No labels