Miten kirjaudun Sympaan?
Koskee henkilökuntaa
Tämä vastaus koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita.
Sympa HR
Sympa HR on suomalaisen Sympa Oy:n kehittämä henkilöstöhallinnon järjestelmä. HR-järjestelmällä hoidetaan Metropolian henkilöstöasiat työsuhteen perustamisesta työsuhteen päättymiseen. Poissaolot ja lomat anotaan myös järjestelmässä. Käyttöoikeus HR-järjestelmään on Metropolian henkilöstöllä.
- Mene selaimella osoitteeseen https://www.sympahr.net/metropolia.
- Kirjautumisruudun pitäisi näyttää samalta kuin pilvipalveluihin kirjauduttaessa.
- Kirjaudu sisään Metropolian käyttäjätunnuksella muodossa tunnus@metropolia.fi ja salasanalla.
- Jos kirjautumisruutu näyttää toisenlaiselta, esimerkiksi tältä:
Varmista, että tietokoneesi on yhdistetty kampuksen verkkoon tai, että VPN-etäyhteys on päällä. VPN-profiilina tulee olla StaffManaged. - Yritä uudelleen.
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Liitä palvelupyyntöön seuraavat tiedot:
- Koko ruudun kuvaruutukaappaus kirjautumisvirheestä.
- Työskentelitkö etänä vai kampuksella?
- Jos työskentelit kampuksella, niin oliko koneesi telakkatyöpisteessä vai langattomassa verkossa?
- Tietokoneesi IP-osoite. (Näet sen menemällä selaimella osoitteeseen https://ip.metropolia.fi.)
- Kokeilitko myös muodostaa VPN-yhteyden? Varmista vielä, että Metropolian tietokonetta käyttäessäsi VPN-profiiliksi on valittu MetropoliaStaff (VPN-yhteyttä tarvitaan aina etätöissä ollessa Sympaan pääsemiseksi, mutta kampuksilla Sympan kuuluisi toimia ilman sitäkin.)
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Samuli Tani, last modified on 17.7.2023
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 5 Next »
- No labels