What should I do if the link I shared through Office 365 cloud services (SharePoint/OneDrive) doesn't open for others?
- Make sure you are using Office 365 with your Metropolia account, not a personal account. Access to Metropolia's cloud services is done according to this guide: Cloud Services.
- Ensure that you have accepted the terms of use for cloud services.
If needed, sign out and then sign back in following the aforementioned guide. (The login username is username@metropolia.fi, not firstname.lastname@metropolia.fi).
Refer to Microsoft's instructions on how to share files: Sharing SharePoint files or folders and Sharing OneDrive files or folders.
Share the file.
Do not share files with personal accounts
Please note that files should not be shared with students or other individuals' personal email addresses or user accounts.
Microsoftin ohjeessa on kuvattu muutama erilainen tapa myöntää käyttöoikeuksia jaettaviin tiedostoihin. Kaikkein turvallisin tapa on Tietyt henkilöt / Specific People. Sillä tavoin kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi jakamaasi tiedostoon.
Kun olet jakanut tiedoston, siitä lähtee automaattisesti linkki niille henkilöille, joille olet sen jakanut (ellet ole käyttänyt Kuka tahansa -käyttöoikeuksia, jolloin saat jakamisvaiheessa linkin jaettavaksi vastaanottajille).
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Mikäli mahdollista, lisää palvelupyyntöön kuvakaappaus vastaaanottajan saamasta virheilmoituksesta.
- Created by Unknown User (attepel) on 10.7.2023
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
Version 1 Next »
- No labels