Työsuhteen päättyminen
Kun työsuhteesi Metropoliaan päättyy pysyvästi, toimi tämän ohjeen mukaan.
Vastuut
Vastaat itse tietojesi asianmukaisesta kopioinnista talteen henkilökohtaisille tallennusvälineillesi ennen työsuhteesi päättymistä. Voit ottaa yhteyttä Helpdeskiin, jos tarvitset apua. Helpdeskin yhteystiedot löytyvät Tietohallinnon sivuston etusivulta.
Laitteiden palautus
- Tee palvelupyyntö kannettavasi, matkapuhelimesi ja muiden laitteidesi palautuksesta. Mainitse palvelupyynnössäsi, jätätkö laitteesi työhuoneeseesi vai toimitatko ne vahtimestareille tai Helpdeskin palvelupisteeseen sen aukioloaikana.
- Myös esimies voi tehdä palvelupyynnön laitteiden poistosta alaisensa puolesta.
- Vastaat lähtiessäsi itse omien tiedostojesi kopioinnista itsellesi, esimerkiksi omalle ulkoiselle kiintolevyllesi tai henkilökohtaiselle pilvitallennustilillesi.
- Kaikki laitteet tyhjennetään viimeistään sitten, kun ne otetaan käyttöön toiselle henkilölle tai kun ne poistetaan Metropoliasta. Jos laitteillesi on tallennettu luottamuksellista tietoa, ilmoita siitä Helpdeskille, ja pyydä tyhjentämään laitteesi viivytyksettä.
Käyttäjätunnus
Käyttäjätunnuksesi lakkaa automaattisesti toimimasta työsuhteesi päätyttyä.
Lisätietoa käyttäjätunnuksista
Sähköpostien talteenotto
Vastaat itse sähköpostiesi talteenotosta. Sähköpostit voit ottaa itsellesi talteen erilaisilla, vaihtoehtoisilla menetelmillä:
Menetelmä A: Edelleenlähetys
- Edelleenlähetä sähköpostisi henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Voit valita useita viestjä kerralla pitämällä näppäimistön SHIFT-painikkeen pohjassa.
- Edelleenlähetyksen etu on se, että sähköposteja ei tarvitse tallentaa omalle medialle.
- Edelleenlähetyksen huono puoli on se, että suuren sähköpostimäärän edelleenlähetys saattaa olla vaivalloista. Koko sähköpostilaatikon sisältöä ei voi lähettää kerralla.
Menetelmä B: Arkistointi
- Katso ohjeet arkistoidaksesi sähköpostisi.
- Arkistoinnin etuna on, että suuren määrän viestejä voi arkistoida kerralla - vaikka kaikki.
- Arkistointi vaatii ohjeiden luvun ja hieman paneutumista.
- Arkistoidut viestit on mahdollista avata vain Outlook-ohjelmalla.
Tiedostojen talteenotto
- Vastaat itse tiedostojesi talteenotosta omalle tallennusvälineellesi. Voit ottaa yhteyttä Helpdeskiin, jos tarvitset apua. Helpdeskin yhteystiedot löytyvät Tietohallinnon sivuston etusivulta.
- Suosittelemme kopioimaan tiedostot ainakin kahteen erilliseen tallennusvälineeseen.
- Esimerkkejä mahdollisista tallennusvälineistä: Pilvipalvelut (henkilökohtaisella, ei Metropolian tilillä), ulkoinen kiintolevy
- Created by Janne Teräslahti, last modified on 5.9.2016
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 3 Next »
- No labels