Warning |
---|
Huomaathan, että etäyhteyden aikana Helpdeskissä työskentelevä tukihenkilö näkee kaiken, mitä tietokoneesi ruudulla on näkyvillä, sekä pystyy myös ohjaamaan kaikkia tietokoneesi toimintoja. Ennen kuin annat Helpdeskille luvan muodostaa etäyhteys, poistathan näkyvistä kaiken henkilökohtaisen tai salassa pidettävän materiaalin. |
Eräs Helpdeskin käyttämistä tavoista tarjota tukipalveluita on etäyhteyden muodostaminen tietokoneeseesi. Jos teet etätöitä tai muusta syystä et ole yhteydessä Metropolian sisäverkkoon, voi etäyhteyden muodostaminen tapahtua Teamviewer-ohjelmalla. Teamviewerin kautta Helpdesk ei ota etäyhteyttä koneeseesi oma-aloitteisesti, vaan siitä sovitaan tukipuhelun tai palvelupyynnön yhteydessä. (Helpdeskin yhteystiedot löydät etusivulta.)
Jos työskentelet Metropolian verkkojen ulkopuolella niin Helpdesk voi ottaa etäyhteyden tietokoneeseesi Teamviewer-ohjelman avulla.
Etäyhteyden ajankohdasta sovitaan erikseen tehtävällä palvelupyynnöllä osoitteessa https://hd.metropolia.fi tai lähettämällä sähköpostia
osoitteeseen helpdesk@metropolia.fi
Ota käyttöön Teamviewer-asiakasohjelma etäyhteyden muodostamista varten
1. Lataa
...
tietokoneeseesi TeamViewer-asiakasohjelma.
- WindowsilleWindowsiin: klikkaa seuraavaa linkkiä hiiren oikeanpuoleisella napilla painikkeella ja valitse "Save link as..." TeamViewerQS.exe
- Apple macOS-tietokonetietokoneeseen: Katso Mac-ohjeet täältä.
2. Tallenna ladattava tiedosto esim. työaseman "Downloads"-kansioon.
3. Valitse "Save".
4. Kun tallennus on valmis,
...
käynnistä TeamviewerQS.exe".
5. Ohjelman käynnistyessä avautuu alla olevan kuvan mukainen näkymä. Älä kirjoita näkymän tietolaatikoihin mitään!
6. Session code täydentyy automaattisesti. Samoin nimesi täydentyy Your name tietolokeroon.
7. Kun
...
Helpdeskin tukihenkilö ottaa etäyhteyden, niin ruudulle avautuu seuraava näkymä.
8. Valitse "Allow", jotta etäyhteys muodostuu.
...