...
Warning | ||
---|---|---|
| ||
Tämä vastaus koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita. |
Info | ||
---|---|---|
| ||
Seuraa ensin ohjeita Ulkopuolisen verkon käyttö Metropolian tietokoneilla, jos yrität liittää työkannettavasi muuhun kuin metropolia-secure-verkkoon. |
Jos työkannettavani ei yhdisty Metropolian langattomaan verkkoon
...
- Käynnistä tietokone uudestaan.
- Aja Cisco AnyConnectin korjaustoiminto.
- Klikkaa oikealla hiirennapilla Cisco AnyConnect -ohjelman maapallo-kuvaketta.
- Valitse valikosta Network Repair. (Toimintoa ei ole kaikissa Cisco AnyConnectin versioissa.)
- Käytä verkon oletusasetusten palauttamista.
Avaa aloitusvalikko.
Avaa rattaan kuvasta Settings/Asetukset> Network & Internet/Verkko & Internet> Status/Tila > Network reset/Verkkoasetusten palauttaminen.
Klikkaa Reset now/Palauta nyt.
- Klikkaa Yes/Kyllä.
Odota, että tietokone käynnistyy uudelleen.
Yritä muodostaa yhteysuudelleen.
- Ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti.
...
- Kokeile toisella laitteella (esimerkiksi puhelimella) verkon toimintaa.
- Ohjeet
- Jos yhteys toimii, jatka kohdasta Jos useat langattomat verkot eivät toimi tai mitään langattomia verkkoja ei löydy.
- Varmista, että reitittimen/modeemin kaapelit on kytketty kunnolla.
- Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
- Käynnistä reititin/modeemi uudelleen.
- Irrota reitittimen/modeemin virtajohto.
- Joissakin modeemeissa on vara-akku. Jos modeemin valot pysyvät päällä sen pistorasiasta irrottamisen jälkeen, poista modeemista akku.
- Odota vähintään 30 sekuntia.
- Jos sinun piti poistaa akku modeemista, laita se takaisin sisään.
Kytke modeemi takaisin virtalähteeseen. Modeemin merkkivalot alkavat vilkkua. Odota, että ne lakkaavat vilkkumasta.
- Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
- Nollaa reititin/modeemi.
- Etsi reitittimen/modeemin käsikirjasta ohjeet laitteen nollaamiseen. Usein tämä tapahtuu painamalla pitkään, vähintään 30 sekuntia, tälle toiminnolle vihittyä nappulaa modeemissa. Joskus nappula voi olla syvennyksessä, josta sitä pääsee painamaan vain terävällä esineellä. Nappula saattaa olla merkattu Reset-tekstillä.
- Nollaa reititin/modeemi.
- Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
- Etsi reitittimen/modeemin käsikirjasta ohjeet laitteen nollaamiseen. Usein tämä tapahtuu painamalla pitkään, vähintään 30 sekuntia, tälle toiminnolle vihittyä nappulaa modeemissa. Joskus nappula voi olla syvennyksessä, josta sitä pääsee painamaan vain terävällä esineellä. Nappula saattaa olla merkattu Reset-tekstillä.
- Pyydä lisäneuvoja laajakaistayhteytesi toimittajalta.
...
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Info |
---|
Yritä kiertää ongelma väliaikaisesti käyttämällä toista internet-yhteyttä, esimerkiksi matkapuhelimesi hotspot-verkkoa, eduroam-verkkoa tai liittämällä kannettavasi suoraan verkkokaapelilla reitittimeen/modeemiin. Ohjeet hotspot-yhteyden jakamiseen: |
...
Include Page | ||||
---|---|---|---|---|
|
How can I get the wireless connection to work on my work laptop?