Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Warning
titleKoskee henkilökuntaa

Tämä vastaus koskee Metropolian henkilökuntaa, ei opiskelijoita.


Info
titleUlkopuolisen verkon käyttö

Seuraa ensin ohjeita Ulkopuolisen verkon käyttö Metropolian tietokoneilla, jos yrität liittää työkannettavasi muuhun kuin metropolia-secure-verkkoon.

Jos työkannettavani ei yhdisty Metropolian langattomaan verkkoon

...

  1. Käynnistä tietokone uudestaan.
  2. Aja Cisco AnyConnectin korjaustoiminto.
    1. Klikkaa oikealla hiirennapilla Cisco AnyConnect -ohjelman maapallo-kuvaketta.
    2. Valitse valikosta Network Repair. (Toimintoa ei ole kaikissa Cisco AnyConnectin versioissa.)



  3. Käytä verkon oletusasetusten palauttamista.
    1. Avaa aloitusvalikko.

    2. Avaa rattaan kuvasta Settings/Asetukset> Network & Internet/Verkko & InternetStatus/Tila > Network reset/Verkkoasetusten palauttaminen.



    3. Klikkaa Reset now/Palauta nyt.

    4. Klikkaa Yes/Kyllä.
    5. Odota, että tietokone käynnistyy uudelleen.

      Yritä muodostaa yhteys

      uudelleen.

  4. Ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti.

...

  1. Kokeile toisella laitteella (esimerkiksi puhelimella) verkon toimintaa.
    1. Ohjeet
      1. Android-laitteille: Yhteyden muodostaminen Wi-Fi-verkkoihin Android-laitteella - Android Ohjeet (google.com).
      2. iPhone-puhelimille: iPhonen, iPadin tai iPod touchin yhdistäminen Wi-Fi-verkkoon - Apple-tuki (FI)
    2. Jos yhteys toimii, jatka kohdasta Jos useat langattomat verkot eivät toimi tai mitään langattomia verkkoja ei löydy.

  2. Varmista, että reitittimen/modeemin kaapelit on kytketty kunnolla.
    1. Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
  3. Käynnistä reititin/modeemi uudelleen.
    1. Irrota reitittimen/modeemin virtajohto.
    2. Joissakin modeemeissa on vara-akku. Jos modeemin valot pysyvät päällä sen pistorasiasta irrottamisen jälkeen, poista modeemista akku.
    3. Odota vähintään 30 sekuntia.
    4. Jos sinun piti poistaa akku modeemista, laita se takaisin sisään.
    5. Kytke modeemi takaisin virtalähteeseen. Modeemin merkkivalot alkavat vilkkua. Odota, että ne lakkaavat vilkkumasta.

    6. Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
  4. Nollaa reititin/modeemi.
    1. Etsi reitittimen/modeemin käsikirjasta ohjeet laitteen nollaamiseen. Usein tämä tapahtuu painamalla pitkään, vähintään 30 sekuntia, tälle toiminnolle vihittyä nappulaa modeemissa. Joskus nappula voi olla syvennyksessä, josta sitä pääsee painamaan vain terävällä esineellä. Nappula saattaa olla merkattu Reset-tekstillä.
    2. Nollaa reititin/modeemi.
    3. Yritä muodostaa yhteys uudelleen tietokoneella.
  5. Pyydä lisäneuvoja laajakaistayhteytesi toimittajalta.

...

Miten toimin ongelmatilanteessa?

Info

Yritä kiertää ongelma väliaikaisesti käyttämällä toista internet-yhteyttä, esimerkiksi matkapuhelimesi hotspot-verkkoa, eduroam-verkkoa tai liittämällä kannettavasi suoraan verkkokaapelilla reitittimeen/modeemiin. Ohjeet hotspot-yhteyden jakamiseen:

...


Include Page
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Miten toimin ongelmatilanteessa?


How can I get the wireless connection to work on my work laptop?