Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: Migrated to Confluence 4.0

Helpdesk yleisesti

http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=6587335

Palvelupyynnöt

Mikäli asiakkaalla ongelmia  tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, pitäisi asiakkaalle antaa Helpdeskin yhteystiedot eikä tehdä hänen puolestaan palvelupyyntöä.

Linkkilista

Helpdeskille saapunut tavara

Palvelupyyntö asiasta helpdeskiin tai jos kiireellinen asia, niin soitto puhelinpalveluun 6969, joka ottaa yhteyttä kyseisen toimipisteen helppariin.

Monitoimilaitteet, tulostus ja skannaus

  • Monitoimilaitteiden paperitäyttö, pienet huollot kuten paperitukokset ja väritäytöt, huoltoilmoitusten tekeminen. HUOM: Paperi säilytetään lukkojen takana vaksin kopissa, ei laitteiden vieressä. Paperi ei saa olla julkisessa tilassa kaikkien saatavilla.
  • Monitoimilaitteet lähettävät automaattisesti ilmoituksen sähköpostitse kiinteistökohtaisiin vahtimestarijakeluihin. Näihin ilmoituksiin tulee reagoida riittävän nopeasti.
  • Monitoimilaitteet henkilökunnan käytössä

http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=36340457

  • Monitoimilaitteet opiskelijoiden käytössä

http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=30250689

Väriainekasetit

  • Tulostinten väriainekasettien vaihdosta vastaa Helpdesk. Opiskelijat ja henkilökunta ilmoittavat väriaineen loppumisesta itse suoraan Helpdeskiin.
  • Monitoimilaitteiden väriainekasettien vaihdosta vastaavat vahtimestarit. Kun kasetti vaihdetaan, lähetetään vanha kasetti uuden kasetin laatikossa sisäpostitse Leiritien toimipisteen Helpdeskiin osoitteella Helpdesk/Myyrmäki, PL 4071. Kasetteja ei kerätä varastoon vaan ne lähetetään yksitellen, heti vaihtamisen jälkeen. Hukkaväriainesäiliöt pakataan ja lähetetään samalla tavalla kuin väriainekasetit. Lataa ja tulosta valmis osoitepohja tästä.

Monitoimilaitteiden huoltokutsut

  • Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan.
  • Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h ilmoituksesta.
  • 4h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.

Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Tulostusongelmia+-+vastauksia+usein+esitettyihin+kysymyksiin

Vierailijatunnukset

http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset

Yleensä vierailijatunnuksia tarvitaan jonkun tapahtuman vuoksi ja vierailijan pitäisi saada ne Metropolian henkilökuntaan kuuluvalta tapahtuman järjestäjältä. Joissain tapauksissa sellaisia ei kuitenkaan ole luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle ja silloin myös vahtimestari voi omaa harkintaa käyttäen ne luoda. Tapahtumia varten on myös oma ohjesivu, johon on hyvä tutustua http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=31817901