Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Siirry osoitteeseen https://hd.metropolia.fi.
  2. Voit halutessasi vaihtaa sivuston kielen sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Kirjaudu palveluun Metropolian käyttäjätunnuksellasi (pelkkä lyhyt käyttäjätunnus ilman @metropolia.fi-päätettä).
  4. Täytä lomakkeelle kaikki tiedot. Tarkka kuvaus ongelmasta nopeuttaa palvelua.

    KenttäTietoSelite
    SijaintiSijaintiKampuksen osoite.
    HuonenumeroHuonenumeroJos ongelma ilmenee tietyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    Työaseman nimiTyöaseman nimiTietokoneesi nimi, jos käytät Metropolian omistamaa tietokonetta.
    OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

    Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi.


    Kuvaava lause

    EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".

    VAAN NÄIN: "Office 365:n selainversio antaa virheilmoituksen, kun kirjaudun sisään osoitteessa www.office.com".

    KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

    Kerro myös, oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito- eli private-ikkunassa.


    Mitä?Kerro, mitä ongelmaa yrität ratkaista tai mitä apua tarvitset.

    Milloin?

    Kerro, milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


    Millä laitteella?

    Kerro, jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


    Selain- vai työpöytäsovellus?

    Kerro, ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


    Virheilmoitus

    Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

    LiitetiedostotKuvaruutukaappaus

    Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvaruutukaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: Selaimen osoiterivillä, työkalurivin kuvakkeissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.


  5. Lähetä pyyntö oikean alareunan Lähetä-painikkeella. Muutaman minuutin kuluessa saat sähköpostitse automaattisen vahvistuksen palvelupyyntösi saapumisesta.
  6. Kirjaudu ulos painamalla nimeäsi sivun yläreunasta.

...

  1. Kirjoita viesti-kenttään kaikki seuraavista:

    AiheTietoSelite
    YhteystiedotNimi

    Puhelinnumero

    Kampus

    Kampuksen nimi.

    HuonenumeroJos ongelma ilmenee tiettyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

    Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi.


    Kuvaava lause

    EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".

    VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen, kun kirjaudun sisään osoitteessa www.office.com"

    KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

    Kerro myös, oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito- eli private-ikkunassa.


    Mitä?Kerro, mitä ongelmaa yrität ratkaista tai mitä apua tarvitset.

    Milloin?

    Kerro, milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


    Millä laitteella?

    Kerro, jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


    Selain- vai työpöytäsovellus?

    Kerro, ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


    Virheilmoitus

    Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

    LiitetiedostotKuvakaappaus

    Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvaruutukaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: Selaimen osoiterivillä, työkalurivin kuvakkeissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.


  2. Lähetä sähköposti. Muutaman minuutin kuluessa saat sähköpostitse automaattisen vahvistuksen palvelupyyntösi saapumisesta.

...

  1. Soita Helpdeskin puhelinpalveluun: puh. +358 9 7424 6777 (arkisin klo 8-16).
  2. Anna perustiedot selkeästi puhelun alussa.
    1. Kerro nimesi ja sähköpostiosoitteesi.
    2. Kerro millä kampuksella olet.
  3. Kerro, oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan, ja selainpohjaisen ohjelman ollessa kyseessä, kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito- eli private-ikkunassa.
  4. Kuvaile ongelma lyhyesti.
  5. Vastaa helpdeskin kysymyksiin ja noudata helpdeskin ohjeita.

...