Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Palvelupyynnön lähettämishetken ja ratkaisun saamisen välillä pisin aika kuluu usein lisätietopyyntöihin. Mitä huolellisemmin täytät palvelupyynnön alla olevien ohjeiden mukaan, sitä varmemmin saat asiaasi oikean ja nopean vastauksen. Jokainen vaihe on tärkeä, ja ohje on suunniteltu säästämään itseäsi turhalta ajankäytöltä ja vaivalta.

Puhelinpalvelu palvelee sinua mielellään sekä kiireettömissä että kiireellisissä asioissa. Kun asiasi täytyy selvittää kolmen arkipäivän kuluessa, paras tapa ottaa yhteyttä helpdeskiin on soittaa puhelinpalveluun.

Miten luon kirjallisen palvelupyynnön?

Background Color
Palvelupyyntö Kirjallinen palvelupyyntö kannattaa luoda hd.metropolia.fi-sivuston kautta aina, kun mahdollista. Mikäli et jostain syystä pysty kirjautumaan järjestelmään, voit luoda kirjallisen palvelupyynnön lähettämällä sähköpostia osoitteeseen helpdesk@metropolia.fi.

...

  1. Siirry osoitteeseen https://hd.metropolia.fi.
  2. Voit halutessasi vaihtaa sivuston kielen sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Kirjaudu palveluun Metropolian käyttäjätunnuksellasi (pelkkä lyhyt käyttäjätunnus ilman @metropolia.fi-päätettä).
  4. Täytä lomakkeelle kaikki tiedot. Tarkka kuvaus ongelmasta nopeuttaa palvelua.

    KenttäTietoSelite
    Sijainti--"--SijaintiKampuksen osoite.
    Huonenumero--"--HuonenumeroJos ongelma ilmenee tietyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    Työaseman nimi--"--Työaseman nimiTietokoneesi nimi, jos käytät Metropolian omistamaa tietokonetta.
    OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

    Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi.


    Kuvaava lause

    EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".

    VAAN NÄIN: "Office 365:n selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com".

    KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

    Kerro, oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito- eli private-ikkunassa.


    Mitä?Kerro, mitä ongelmaa yrität ratkaista tai mitä apua tarvitset.

    Milloin?

    Kerro, milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


    Millä laitteella?

    Kerro, jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


    Selain- vai työpöytäsovellus?

    Kerro, ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


    Virheilmoitus

    Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

    LiitetiedostotKuvaruutukaappaus

    Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvaruutukaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: Selaimen osoiterivillä, työkalurivin kuvakkeissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.


  5. Lähetä pyyntö oikean alareunan Lähetä-painikkeella. Muutaman minuutin kuluessa saat sähköpostitse automaattisen vahvistuksen palvelupyyntösi saapumisesta.
  6. Kirjaudu ulos painamalla nimeäsi sivun yläreunasta.

...

  1. Avaa uusi viesti sähköpostiohjelmallasi.
    1. Kirjoita osoite-kenttään helpdesk@metropolia.fi.
    2. Kirjoita otsikko-kenttään lyhyt lause, joka kuvaa ongelmaasi tarkasti.
      1. Aina käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi.
      2. EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".
      3. VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com["
  1. Kirjoita viesti-kenttään kaikki seuraavista:

    AiheTietoSelite
    YhteystiedotNimi

    Puhelinnumero

    Kampus

    Kampuksen nimi.

    HuonenumeroJos ongelma ilmenee tiettyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

    Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi


    Kuvaava lause

    EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".

    VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com"

    KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

    Kerro oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito/- eli private-ikkunassa.


    Mitä?Kerro mitä ongelmaa yrität ratkaista tai mitä apua tarvitset.

    Milloin?

    Kerro milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


    Millä laitteella?

    Kerro jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


    Selain- vai työpöytäsovellus?

    Kerro ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


    Virheilmoitus

    Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

    LiitetiedostotKuvakaappaus

    Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvakaappauskuvaruutukaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: selaimen osoiterivillä, työkalurivin ikoneissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.


  2. Lähetä sähköposti. Muutaman minuutin kuluessa saat sähköpostitse automaattisen vahvistuksen palvelupyyntösi saapumisesta.

Miten luon palvelupyynnön soittamalla helpdeskin puhelinpalveluun?

Background Color
Kun asiasi täytyy selvittää kolmen arkipäivän kuluessa, paras tapa ottaa yhteyttä helpdeskiin on soittaa puhelinpalveluun.

Puhelinpalvelu palvelee sinua mielellään sekä kiireettömissä että kiireellisissä asioissa. Monet asiat voidaan hoitaa saman puhelun aikana käyttäen tarvittaessa apuna etätyöpöytäyhteyttä Metropolialta saamallesi tietokoneelle.

Miten edesautan asiani nopeaa ratkaisemista?

...