...
Info | ||
---|---|---|
| ||
Meihin helpparilaisiin saat ottaa yhteyttä aina omana itsenäsi, omaan tyyliisi, omaan aikaasi. Olemme täällä sinua varten, lyhyen yhteydenoton päässä lomakkeella, puhelimitse tai sähköpostitse. Älä siis pelästy näitä ohjeita, jotka on suunniteltu minimoimaan oma ajankäyttösi ja vaivasi. |
Palvelupyynnön lähettämishetken ja ratkaisun saamisen välillä pisin aika kuluu usein lisätietopyyntöihin. Mitä huolellisemmin täytät palvelupyynnön alla olevien ohjeiden mukaan, sitä varmemmin saat asiaasi oikean ja nopean vastauksen. Jokainen vaihe on tärkeä, ja ohje on suunniteltu säästämään itseäsi turhalta ajankäytöltä ja vaivalta.
...
- Avaa uusi viesti sähköpostiohjelmallasi.
- Kirjoita osoite-kenttään helpdesk@metropolia.fi.
- Kirjoita otsikko-kenttään lyhyt lause, joka kuvaa ongelmaasi tarkasti.
- Aina käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi.
- EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".
- VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com["
Kirjoita viesti-kenttään kaikki seuraavista:
Aihe Tieto Selite Yhteystiedot Nimi Puhelinnumero Kampus
Kampuksen nimi Huonenumero Jos ongelma ilmenee tiettyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori). Otsikko Palvelun tai ohjelmiston nimi Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi
Kuvaava lause EI NÄIN: "Ongelma tietokoneen kanssa".
VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com"
Kuvaus Toimet ennen palvelupyyntöä Kerro oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito/private-ikkunassa.
Mitä? Kerro mitä ongelmaa yrität ratkaista tai mitä apua tarvitset. Milloin? Kerro milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.
Millä laitteella? Kerro jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.
Selain- vai työpöytäsovellus? Kerro ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.
Virheilmoitus Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.
Liitetiedostot Kuvakaappaus Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: selaimen osoiterivillä, työkalurivin ikoneissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.
- Lähetä sähköposti. Muutaman minuutin kuluessa saat sähköpostitse automaattisen vahvistuksen palvelupyyntösi saapumisesta.
...