Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Mene tietokoneesi tai mobiililaitteesi selaimella osoitteeseen https://hd.metropolia.fi.
  2. Voit halutessasi vaihtaa kielen sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Kirjaudu palveluun Metropolian käyttäjätunnuksellasi (pelkkä lyhyt käyttäjätunnus ilman @metropolia.fi-päätettä).
  4. Täytä lomakkeelle kaikki tiedot. Tarkka kuvaus ongelmasta nopeuttaa palvelua.

    KenttäTietoSelite
    Sijainti--"--Kampuksen osoite
    Huonenumero--"--Jos ongelma ilmenee tiettyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

    Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi


    Kuvaava lause

    EI: "Ongelma tietokoneen kanssa".

    VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com"

    KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

    Kerro oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito/private-ikkunassa.


    Milloin?

    Kerro milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


    Millä laitteella?

    Kerro jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


    Selain- vai työpöytäsovellus?

    Kerro ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


    Virheilmoitus

    Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

    LiitetiedostotKuvakaappaus

    Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: selaimen osoiterivillä, työkalurivin ikoneissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.


  5. Lähetä pyyntö oikean alareunan Lähetä-painikkeella.
  6. Kirjaudu ulos painamalla nimeäsi sivun yläreunasta.

...

  1. Kirjoita viesti-kenttään kaikki seuraavista:
    1. Nimesi
    2. Puhelinnumero
    1. Oma kampuksesi.
    2. Huonenumero, jos ongelma ilmenee tietyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
    1. Yhteystiedot
    2. Sijainti
    3. Kerro oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito/private-ikkunassa.
    4. Kerro milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.
    5. Kerro jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.
    6. Kerro ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.
    1. Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: selaimen osoiterivillä, työkalurivin ikoneissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.
    2. Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.
  2. Lähetä sähköposti.
AiheTietoSelite
YhteystiedotNimi

Puhelinnumero

Kampus



HuonenumeroJos ongelma ilmenee tiettyn tilan laitetta käytettäessä (esim. pöytäkone, projektori).
OtsikkoPalvelun tai ohjelmiston nimi

Käyttämäsi palvelun tai ohjelmiston nimi


Kuvaava lause

EI: "Ongelma tietokoneen kanssa".

VAAN NÄIN: "Office 365 selainversio antaa virheilmoituksen yrittäessäni kirjautua sisään osoitteessa www.office.com"

KuvausToimet ennen palvelupyyntöä

Kerro oletko käynnistänyt koneen/laitteen uudestaan ja kokeillut toimintoa toisella selaimella ja incognito/private-ikkunassa.


Milloin?

Kerro milloin ongelma ilmeni ja onko sitä ilmennyt aikaisemmin.


Millä laitteella?

Kerro jos ongelma esiintyy myös muilla kuin omalla koneellasi.


Selain- vai työpöytäsovellus?

Kerro ilmenikö ongelma ohjelman selain- vai työpöytäversiolla vaiko molemmilla.


Virheilmoitus

Kirjaa mahdollinen virheilmoitus virhekoodeineen.

LiitetiedostotKuvakaappaus

Liitä mukaan liitetiedostona aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta. Koko ruudun saaminen näkymään on tärkeää: selaimen osoiterivillä, työkalurivin ikoneissa ynnä muissa yksityiskohdissa on usein tärkeää tietoa, joka auttaa ongelman selvittämisessä.

Miten luon palvelupyynnön soittamalla helpdeskin palvelunumeroon?

...