Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Yhteydenotot Helpdeskiin

Asiakkaalle annetaan Helpdeskin "käyntikortti" ja pyydetään ottamaan suoraan Helpdeskiin yhteyttä kortissa mainituin yhteystiedoin.

Jos kortit ovat loppuneet, ilmoita asiasta tekemällä palvelupyyntö (https

Helpdesk yleisesti

http://tietohallintohd.metropolia.fi /pages/viewpage.action?pageId=6587335tai helpdesk@metropolia.fi)

Image Added 

Monitoimilaitteiden proaktiivinen seuranta ja raportointi

  • 8.1.2018 alkaen käynnistyy monitoimilaitteiden aktiivinen seuranta- ja raportointijärjestelmä. 
  • Järjestelmällä pyritään parantamaan monitoimilaitteiden palvelutasoa ja käyttäjäkokemusta, tarjoamalla kaikille käyttäjille laadukkaampi tulostusjälki ja vähentämällä käyttäjien kohtaamia ongelmatilanteita, jotka johtuvat värien tai papereiden loppumisesta.
  • Järjestelmä lähettää kiinteistökohtaisesti sähköpostia, kun 
    • väri on vähissä, 10% tai vähemmän
    • väri on loppu
    • paperien määrä laskenut on 25% -tasolle tai sen alle paperilokeron maksimimäärästä
    • paperi on loppunut paperi paperilokerosta
  • Sähköposti lähetetään kahden tunnin kuluttua uudelleen, mikäli ko. tilannetta ei ole korjattu.

 


Monitoimilaitteiden huoltokutsut

  • Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan. Huollon voi tilata myös sähköpostilla. Toshiban huoltopalvelun tavoittaa alla olevasta puhelinumerosta ja sähköpostista.
  • Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
    • 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
  • Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hihnayksilöt, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tulee myös tilalta Toshiban huoltopalvelusta.
  • Laitteiden tilaa voi seurata täältä:

...


Monitoimilaitteiden ilmoitukset

  • Monitoimilaitteet lähettävät sähköpostiviestin tarvittaessa papereiden, värien ja muiden tarvikkeiden loppumisesta, vahtimestareille kiinteistökohtaisesti.
    • Vikailmoitukset pitää huomioida ja laitteille tulee tehdä tarvittavat toimenpiteet vian selvittämiseksi ja korjaamiseksi.
  • Paperin, värien ja niittien täyttö, paperitukoksien selvittäminen sekä huoltokutsujen tekeminen Toshiballe ovat kiinteistön vahtimestareiden vastuulla
  • Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.
  • Toshibaongelmien ratkaisuun: 
  • Kiinteistökohtaiset tiedot laitteista löytyy täältä: https://metrodvd.edu.metropolia.fi/printers/

Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys

  • Toshiba toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten. 
    • Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
  • Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Toshiban huoltopalvelun kautta
  • Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Toshiban huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
  • Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.

  • Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
Advanced Tables - Table Plus
sortDescendingtrue


ToimipisteKierrätyspiste
LeiritieLeiritie 1 | Vahtimestarit, PL 4071
Agricolan-, Albertin-, Kalevan- ja RuoholahdenkatuBulevardi 31 | Vahtimestarit, PL 4000
Arabiankatu, Electria sekä Hämeentie ja OnnentieTukholmankatu 10 | Vahtimestarit, PL 4030
Mannerheimintie, Sofianlehdonkatu ja Vanha ViertotieVanha maantie 6 | Vahtimestarit, PL 4070


Tulostuspaperi

  • Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita.

Palvelupyynnöt

Jos asiakkaalla on ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, hänelle pitää antaa Helpdeskin yhteystiedot, mutta ei tehdä palvelupyyntöä hänen puolestaan.

Yhteystiedot löytyvät Tietohallinnon etusivulta, https://tietohallinto.metropolia.fi

Linkkilista

Helpdeskille saapunut tavara

Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 6969 09 7424 6777). Helpdeskille osoitettuja paketteja ei tule lähettää edelleen muihin toimipisteisiin.

Tavaroiden vastaanotto

  • Tarkasta rahtikirja ja saapunut tavara
  • Merkitse rahtikirjaan mahdolliset puutteet kollien lukumäärässä, reiät tai repeämät pakkauksissa, kosteusvauriot pahveissa tai rullakon kaatuminen purettaessa
  • Allekirjoita rahtikirja vasta, kun olet tarkastanut yllämainitut asiat

Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

Tulostinongelmat - FAQ

Vierailijatunnukset

http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset

Vierailijatunnuksia tarvitaan tapahtumia varten. Metropolian henkilökuntaan kuuluva tapahtuman järjestäjä luo, tulostaa ja luovuttaa tunnukset vierailijoille. Jos tunnuksia  ei ole kuitenkaan luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle, vahtimestari voi omaa harkintaansa käyttäen luoda ne. Tapahtuman järjestämistä varten on myös ohjesivu, johon on hyvä tutustua.

Hankinnat

Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä laitteita, asiasta tulee olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.