Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Helpdesk yleisesti

http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=6587335

Palvelupyynnöt

Mikäli asiakkaalla on ongelmia tietotekniikkaan liittyvissä asioissa, pitäisi asiakkaalle antaa Helpdeskin yhteystiedot eikä tehdä hänen puolestaan palvelupyyntöä.

Vahtimestareille on annettu Helpdeskin käyntikortteja jaettavaksi tällaisia tilanteita varten. Jos kortit ovat vähissä, niitä saa lisää tekemällä palvelupyynnön Helpdeskiin.

Linkkilista

Helpdeskille saapunut tavara

Helpdeskille saapuvasta tavarasta tehdään palvelupyyntö helpdeskiin (Kiireellisissä tapauksissa voi soittaa puhelinpalveluun 6969). Helpdeskille tai nimillä Junnila / Haikonen osoitettuja paketteja ei tule edelleenlähettää muihin toimipisteisiin.

Monitoimilaitteet, tulostus ja skannaus

  • Monitoimilaitteiden paperitäyttö, pienet huollot kuten paperitukokset ja väritäytöt, huoltoilmoitusten tekeminen. HUOM: Paperi säilytetään lukkojen takana vaksin kopissa, ei laitteiden vieressä. Paperi ei saa olla julkisessa tilassa kaikkien saatavilla.
  • Monitoimilaitteet lähettävät automaattisesti ilmoituksen sähköpostitse kiinteistökohtaisiin vahtimestarijakeluihin. Näihin ilmoituksiin tulee reagoida riittävän nopeasti.
  • Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.

Väriainekasetit

  • Tulostinten väriainekasettien vaihdosta vastaa Helpdesk. Opiskelijat ja henkilökunta ilmoittavat väriaineen loppumisesta itse suoraan Helpdeskiin. (Poikkeuksena on Ruoholahden toimipiste, jossa väriainekasettien vaihdosta vastaavat Helsingin Konservatorion vahtimestarit)
  • Monitoimilaitteiden väriainekasettien vaihdosta vastaavat vahtimestarit. 

Muut tarvikkeet

  • Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tulee tilalta erikseen Toshiban huoltopalvelusta.

Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys

  • Toshiba toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten. Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
  • Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.
  • Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
  • Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Toshiban huoltopalvelun kautta
  • Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Toshiban huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
Advanced Tables - Table Plus
sortDescendingtrue
ToimipisteKierrätyspiste
Mannerheimintie, Sofianlehdonkatu ja Vanha ViertotieVanha maantie 6 / Vahtimestarit, PL 4070
Agricolankatu ja LummetieLeiritie 1 / Vahtimestarit, PL 4071
Arabiankatu, Electria, Hämeentie ja OnnentieTukholmankatu 10 / Vahtimestarit, PL 4030
Albertin- ja KalevankatuBulevardi 31 / Vahtimestarit, PL 4000
RuoholahtiBulevardi 31 / Vahtimestarit, PL 4000

Tulostuspaperi

  • Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita. 

Monitoimilaitteiden huoltokutsut

  • Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan.
  • Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
  • 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
  • Laitteissa on myös etähuoltopalvelu, jonka mukaan huollot tapahtuvat automatisoidusti. Kohtaa tarkennetaan vielä, tulee käyttöön kevään 2014 aikana.

Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

Tulostinongelmat - FAQ

Vierailijatunnukset

http://tietohallinto.metropolia.fi/display/tietohallinto/Vierailijatunnukset

Yleensä vierailijatunnuksia tarvitaan jonkun tapahtuman vuoksi ja vierailijan pitäisi saada ne Metropolian henkilökuntaan kuuluvalta tapahtuman järjestäjältä. Joissain tapauksissa sellaisia ei kuitenkaan ole luotu tai tapahtuman järjestäjä ei pääse paikalle ja silloin myös vahtimestari voi omaa harkintaa käyttäen ne luoda. Tapahtumia varten on myös oma ohjesivu, johon on hyvä tutustua http://tietohallinto.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=31817901

Hankinnat

Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä tuotteita, asiasta tulisi olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.