Rhino Cloud Zoo lisenssi omalle koneelle
Ei Metropolian ylläpitämille tietokoneille
Tästä osiosta löytyvät asennusohjeet on tarkoitettu vain omille tietokoneille, ei Metropolian ylläpitämille tietokoneille. Asennat ohjelmat omalle tietokoneellesi omalla vastuullasi ja vastaat itse niiden toimivuudesta sekä kaikista vaikutuksista oman laitteesi toimintaan. Metropolian ylläpitämille tietokoneille ohjelmien asennusta tulee pyytää Helpdeskistä.
Huomio!
Huomioithan, että käyttöönoton yhteydessä siirtyy henkilötietoa Yhdysvalloissa sijaitsevalle palveluntarjoajan lisenssiserverille. Kyseiselle serverille tallentuu sähköpostiosoitteesi, käyttöaika sekä laitteen nimi.
1. Kirjaudu https://accounts.rhino3d.com/sivulle tunnus@metropolia.fi muotoisella sähköpostiosoitteellasi.
2. Valitse Sign in at Metropolia.fi
3. Azure AD kirjautumisikkuna aukeaa, kirjaudu uudelleen tunnus@metropolia.fi muodolla
4. Olet liittynyt metropolia.fi teamiin ja käytössäsi on Rhino Cloud Zoo lisenssi.
Ohjelman lataus henkilökohtaiselle koneellesi (ei Metropolian hallittu-työasema)
1. Mene sivulle https://www.rhino3d.com/download/
2. Valitse windows tai mac, voit valita One-Time Evalutionin tai täysversion.
3.Lataus pyytää kirjautumaan, kirjaudu tunnus@metropolia.fi muodolla.
4. Hyväksy I agree to McNeel's Privacy Policy ja paina Download English Now
5. Ohjelman latauduttua avaa se ja asenna Install Now -napista
Kirjautuminen
1. Avaa koneeltasi Rhino 8
2. Welcome to Rhino avautuu. Syötä tunnus@metropolia.fi-muotoinen sähköpostiosoitteesi, hyväksy käyttöehdot ja paina Continue
3. Avautuu Found ikkuna ja ilmoitus että käytössäsi on lisenssi, paina Login as...-nappia
4. Kirjautuminen siirtyy selaimeen. Selaimessa pyydetään taas pariin kertaan tunnus@metropolia.fi muotoa kunnes kirjautuminen on suoritettu.
5. Rhino aukeaa
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Marko Mård, last modified by Atte Peltonen on 12.6.2025