Käyttäjätunnus lukittunut?

Jos käyttäjätunnus on lukittunut, sen voimassaoloaika voi olla päättynyt, jolloin sähköpostiin on tullut viesti:

"Käyttäjätunnuksesi <cn> voimassaoloaika päättyi <päättymis-pvm>. Tunnus on käytettävissä siitä eteenpäin vielä kaksi viikkoa ennenkuin se lukitaan."

 Jos työsuhteesi, opiskelusi tai muu asemasi Metropoliassa jatkuu eikä tunnuksen tulisi lukittua, katso ohjeet tunnuksen voimassaoloajan pidentämiseksi:

  1. Metropolian henkilökunta ottaa yhteyttä esimieheensä ja esimies tekee uuden työsopimuksen. Tunnus aukeaa automaattisesti uudelleen työsopimuksen tullessa voimaan.
  2. Metropolian opiskelija ottaa yhteyttä Metropolian opintotoimistoon läsnäolotiedon selvittämiseksi. Kun opiskelija on läsnäoleva, tunnus aukeaa automaattisesti.
  3. Kumppaniorganisaation henkilökunta ottaa yhteyttä yhteyshenkilöönsä.
  4. Kumppaniorganisaation opiskelija ottaa yhteyttä yhteyshenkilöönsä.
  5. Ulkopuolinen käyttäjä ottaa yhteyttä Metropolian yhteyshenkilöönsä.

Tunnuksen lukittumisen yhteydessä voi pyytää kaksi viikkoa lisäaikaa kaikissa rooleissa, jos tarvitaan lisäaikaa tarpeellisten tietojen tallettamiseksi.

Jos työsuhde, opiskelu tai kumppanuus päättyy, mutta jonkin järjestelmän käyttö projektissa tai hankkeessa jatkuu, esimies, projektin tai hankkeen Metropolian vastuuhenkilö voi tilata tunnukseen kumppaniroolin. Kumppaniroolista tehdään palvelupyyntö ja ohjeet tarvittavista tiedoista löytyvät kohdasta Muut kumppaniorganisaatiot

Ensisijaisesti tunnuksen lukittumiseen liittyvissä asioissa toimitaan yo. ohjeiden mukaisesti, mutta kaikissa käyttäjätunnusongelmissa voi ottaa yhteyttä helpdeskiin.

Muita käyttäjätunnuksiin liittyviä tietoja ja ohjeita

User Account is locked