Muutoksia henkilökunnan tulostukseen, kopiointiin ja skannaukseen Toshiban monitoimilaitteilla 01.01.2012 alkaen
Henkilökunnan tulostus, kopiointi ja skannaus Toshiban monitoimilaitteilla muuttuu 01.01.2012 alkaen aina henkilön tunnistavaksi.
Tunnistus tapahtuu Metropolian henkilökortilla ja osastokoodit sekä salasanat poistuvat käytöstä. Muutosten ansiosta tulostuksen
tietoturvallisuus ja käyttövarmuus paranevat.
Jos henkilökorttia ei ole, on otettava yhteyttä turvallisuuspäällikkö Ari Hyvöseen. Kirjastosta voi saada väliaikaisen tunnistekortin,
joka yhdistetään aina Metropolian käyttäjätunnukseen. Sivutoimiset opettajat ja kumppaniorganisaatioiden henkilökunta voivat
myös saada em. kortin kirjastosta. Koska tulostus, kopiointi ja skannaus on henkilökohtaista, vahtimestareiden tai toisten
henkilöiden korttia ei saa käyttää.
Tulostus- ja kopiointihinnat näkyvät laitteella opiskelijoiden laskutuksen takia, mutta henkilökuntaa ei laskuteta.
Tulostettaessa tulosteet menevät virtuaalijonoon, josta ne voi tulostaa paperille missä tahansa Metropolian toimipisteessä
olevalla Toshiban monitoimilaitteella. Tätä ominaisuutta voi käyttää esim. liikuttaessa toimipisteiden välillä, jolloin tulosteita
ei tarvitse kuljettaa mukana.
Kaikkiin monitoimilaitteisiin asennetaan tunnistuslaite ja mustavalkomonitoimilaitteet vaihdetaan värimonitoimilaitteisiin.
Muita tulostimia tullaan asteittain vähentämään kevään aikana ja aluksi niitä poistetaan luokkatiloista.
Opiskelijoiden tulostus muuttuu ainoastaan hintojen osalta. Uuden sopimuksen ansiosta opiskelijahinnat halpenevat
hiukan. Henkilökunta ja opiskelijat käyttävät samoja laitteita, mutta osa laitteista on ainoastaan henkilökunnan käytössä.
Monitoimilaitteiden sijainti toimipisteittäin
Henkilökunnan ohjeet monitoimilaitteiden käytöstä
Muutostöiden takia joulun jälkeisellä viikolla monitoimilaitteiden palveluissa saattaa esiintyä katkoksia.
Ongelmatilanteissa voi ottaa yhteyttä Helpdeskin puhelinpalveluun 020 783 6969, tehdä palvelupyynnön osoitteessa
http://hd.metropolia.fi tai lähettää sähköpostia osoitteella helpdesk@metropolia.fi.
Changes in staff printing, copying and scanning on Toshiba multifunction printers beginning on January 1, 2012
- Created by Unknown User (tarjak), last modified on 9.1.2012
- No labels