Mobility Print (Papercut Software) tulostusohjeet
Näiden ohjeiden laatiminen on kesken
Näiden ohjeiden laatiminen on kesken
Näiden ohjeiden laatiminen on kesken
Käytettävä verkko
Mobility Print -tulostus toimii Eduroam- ja Metropolia-guest-verkoissa. Eduroamin käyttö on suositeltavaa. Metropolia-guest-verkossa yhteys katkeaa automaattisesti, jos verkkoa ei ole käytetty 15 minuuttiin.
Liitä käyttämäsi tietokone, tabletti tai älypuhelin jompaan kumpaan näistä verkoista ennen tulostamista.
Tämä ohje ei koske Metropolian ylläpitämiä laitteita
Papercut Mobility Print -sovellus on tarkoitettu ainoastaan omilta laitteilta tulostamiseen. Ethän asenna Mobility Print -sovellusta tämän ohjeen mukaan Metropolian ylläpitämiin tietokoneisiin tai liity mainittuihin verkkoihin.
Eduroam-verkon käyttöohjeet
https://wiki.metropolia.fi/display/tietohallinto/WLAN-verkko+eduroam
Metropolia-guest-verkon käyttöohjeet
https://wiki.metropolia.fi/display/tietohallinto/WLAN-verkko+metropolia-guest
Tulostaminen Android-puhelimella
Sovelluksen asennus Android-puhelimeen
- Asenna Play-kaupasta Mobility Print -sovellus (valmistaja Papercut Software)
- Avaa sovellus
- Mobility Print -sovellus pyytää varmistamaan, että Mobility Print -palvelu on kytketty päälle ja ilmoitukset on sallittu. Tämä tapahtuu näpäyttämällä tulostin- ja kellokuvakkeita.
- Tulostamisen pitäisi nyt toimia muista sovelluksista.
Tulostaminen Android-puhelimesta
- Näpäytä Jaa (Share) sovelluksessa, josta haluat tulostaa. Tätä symboloi yleensä viivoilla toisiinsa yhdistetyt kolme pistettä. Toiminnon sijainti vaihtelee eri ohjelmissa. Esimerkkikuva on Edge-selaimesta.
- Valitse Tulostus (Print).
- Näpäytä ylävalikosta Valitse tulostin -> Mobile Print A4 tai Mobile Print A3, riippuen kummalle paperikoolle haluat tulostaa. Varmista myös, että valittu paperikoko vastaa valittua tulostinta.
- Näpäytä tulostin-ikonia.
- Mobility Print pyytää kirjautumaan sisään.
- Kirjaudu käyttäjätunnuksella muotoa tunnus@metropolia.fi.
- Syötä Metropolia-salasanasi.
- Mobility Print antaa ilmoituksen Print job submitted successfully.
Tuloste on nyt siirtynyt Metropolian verkkoon ja on tulostettavissa yleisten tulostusohjeiden mukaisesti monitoimilaitteilla: Tulostus, kopiointi ja skannaus - Tietohallinto - Metropolia Confluence.
Tulostaminen omalta tietokoneelta
Sovelluksen asennus Windowsiin
- Lataa linkistä asennustiedosto ja avaa se.
- Vastaa mahdollisesti avautuvan User Account Control/Käyttäjätilien valvonta -ikkunan kysymykseen Yes/Kyllä.
- Valitse kieleksi englanti.
- Hyväksy lisenssisopimus ja paina Next.
- Mobility Print -sovellus muodostaa listan käytettävissä olevista tulostimista.
- Valitse listalta Mobile Print A3 [Papercut] ja Mobile Print A4 [Papercut].
- Mikäli saat tässä kohtaa virheilmoituksen Failed to retrieve printer list. Do you want to retry?
- Varmista, että koneesi on kytketty eduroam- tai metropolia-guest-verkkoon.
- Varmista, että VPN-yhteys on pois päältä.
- Yritä uudestaan.
- Syötä pelkkä käyttäjätunnus ja Metropolia salasanasi
- Paina Next.
Sovellus on nyt käyttövalmis.
Tulostaminen Mobility Printin kautta Windowsissa
- Valitse ohjelmassa, jossa haluat tulostaa valikon kautta Tulosta/Print tai paina Ctrl-P (tämä on usein, mutta ei aina pikanäppäin tulostukselle).
- Valitse avautuvasta tulostusvalikosta tulostimeksi Mobile Print A4 tai Mobile Print A3, riippuen kummalle paperikoolle haluat tulostaa. Varmista myös, että valittu paperikoko vastaa valittua tulostinta.
- Klikkaa Print.
Tuloste on nyt siirtynyt Metropolian verkkoon ja on tulostettavissa yleisten tulostusohjeiden mukaisesti monitoimilaitteilla:
https://wiki.metropolia.fi/display/tietohallinto/Tulostus%2C+kopiointi+ja+skannaus
Mobility Print (Papercut Software) printing instructions
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Tarkista, että laitteesi on yhteydessä Eduroam- tai metropolia-guest-verkkoon ja ettei VPN ole päällä.
- Varmista, että määrittelemäsi paperikoko vastaa käyttämäsi Mobility Print -tulostimen paperikokoa. (Mobility Print A4, paperikoko A4; Mobility Print A3, paperikoko A3).
- Käynnistä laite uudelleen.
Jos uudelleenkäynnistyskään ei auta, ota yhteyttä Helpdeskiin.
- Palvelupyynnöt: https://hd.metropolia.fi tai helpdesk at metropolia.fi
- Puhelinpalvelu: 09 7424 6777 (arkisin klo 8-16)
- Created by Unknown User (samultan), last modified on 18.4.2023
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 14 Next »
- No labels