Nimenmuutos
1. Henkilökunta
- Etu- tai sukunimen muutos ilmoitetaan yksikön tai toiminnon henkilöstösihteerille.
- Nimi vaihtuu kaikkiin Metropolian järjestelmiin, kun tieto on päivitetty HR-järjestelmään henkilöstösihteerin kautta. Henkilöstösihteerille tulee ilmoittaa myös, mitä nimeä käytetään kutsumanimenä. Kutsumanimi muodostaa etunimi-osion sähköpostiosoitteessa etunimi.sukunimi@metropolia.fi
- HUOM! Muutoksen jälkeen kirjaudu osoitteeseen http://amme.metropolia.fi ja tarkista lopullinen sähköpostiosoitteesi sieltä. Jos Metropoliassa opiskelee tai työskentelee toinen saman niminen henkilö, tulee sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lisää merkkejä (esimerkiksi toisen nimen alkukirjain) osoitteiden erottamiseksi.
- Nimenmuutoksessa mahdollinen nimeen viittaava käyttäjätunnus ei muutu.
2. Opiskelijat
- Etu- tai sukunimen muutos tehdään opintotoimistoon.
- Etu- tai sukunimi vaihtuu kaikkiin Metropolian järjestelmiin, kun opintotoimisto on kirjannut tiedon OMA-järjestelmään.
- Kutsumanimi-kenttään tulee ilmoittaa nimi, joka muodostaa etunimi-osion sähköpostiosoitteessa etunimi.sukunimi@metropolia.fi
- HUOM! Muutoksen jälkeen kirjaudu osoitteeseen http://amme.metropolia.fi ja tarkista lopullinen sähköpostiosoitteesi sieltä. Jos Metropoliassa opiskelee tai työskentelee toinen saman niminen henkilö, tulee sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lisää merkkejä (esimerkiksi toisen nimen alkukirjain) osoitteiden erottamiseksi.
- Nimenmuutoksessa mahdollinen nimeen viittaava käyttäjätunnus ei muutu.
3. Kumppaniorganisaatiot
- Etu- tai sukunimen muutos tehdään yhteyshenkilölle.
- Kutsumanimeksi tulee ilmoittaa nimi, joka muodostaa etunimi-osion sähköpostiosoitteessa etunimi.sukunimi@metropolia.fi
- HUOM! Muutoksen jälkeen kirjaudu osoitteeseen http://amme.metropolia.fi ja tarkista lopullinen sähköpostiosoitteesi sieltä. Jos kumppaniorganisaatiossa opiskelee tai työskentelee toinen saman niminen henkilö, tulee sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lisää merkkejä (esimerkiksi toisen nimen alkukirjain) osoitteiden erottamiseksi.
- Nimenmuutoksessa mahdollinen nimeen viittaava käyttäjätunnus ei muutu.
4. Toiminta ongelmatilanteissa
Palvelupyynnöt ongelmatilanteista tehdään Metropolian Helpdeskiin (helpdesk@metropolia.fi)
- Created by Kati Kesälahti, last modified by Unknown User (kimmosv) on 15.3.2021
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 34 Next »
- No labels