Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
  1. Vaihda paikkaa, voi olla, että alueellasi on heikko signaali.
  2. Käynnistä puhelimesi uudelleen ja odota, että se muodostaa yhteyden verkkoon.
  3. Tarkista, että mobiilidata on kytketty päälle puhelimesi asetuksista:
    1. Avaa Asetukset-sovellus ja valitse Verkko ja internet tai Yhteydet ja sitten Mobiilidata. Joillakin laitteilla sinun on ehkä valittava Datan käyttö  ennen kuin näet tämän vaihtoehdon. 
    2. Laita Mobiilidata päälle. Jos se on jo päällä, laita se ensin pois päältä ja sitten uudelleen päälle.
    3. Varmista, että näytön yläreunassa  signaalipalkkien Signaali vieressä näkyy datakuvake, esim. 2G, 3G, 4G tai H.
    4. Sitä ei välttämättä näy, jos sinulla on aktiivinen Wi-Fi-yhteys. Siinä tapauksessa laita Wi-Fi pois päältä ja katso, tuleeko kuvake näkyviin.
    5. Jos signaalikuvaketta ei näy, alueella ei välttämättä ole kuuluvuutta. Jos mahdollista, siirry toiseen paikkaan (kuten ulos) ja tarkista signaalin vahvuus uudelleen.
  4. Kytke lentokone-tila päälle ja pois päältä:
    1. Avaa Asetukset-sovellus ja valitse Verkko ja internet tai Yhteydet ja sitten Lentokonetila. Nämä asetukset voivat olla erilaisia eri laitteilla.
    2. Laita Lentokonetila päälle.
    3. Odota 10 sekuntia.
    4. Laita Lentokonetila pois päältä.
    5. Katso, korjasiko tämä yhteysongelmat.
  5. Nollaa puhelimesi APN-asetukset. Olemme huomanneet, että Android-päivitys on joissain tapauksissa saattanut aiheuttaa ongelman mobiiliverkkoyhteyteen. Yritä korjata vika kohdan 1 (Reset your APNs) avulla:  https://www.maketecheasier.com/fix-cellular-data-not-working-on-android/. Huomioithan, että ohje saattaa poiketa todellisuudesta riippuen puhelinmallistasi tai käyttöjärjestelmäsi versiosta.
    1. Siirry puhelimesi asetuksiin (Settings). Jos käyttöjärjestelmäsi on vanhempi kuin Android 11, valitse vielä tämän jälkeen Lisäasetukset / Advanced.
    2. Valitse Verkko ja internet / Network and internet.
    3. Valitse Mobiiliverkko / Mobile Network.
    4. Valitse Yhteysosoitteet / Mobile Networks.
    5. Näet listan mobiiliverkoista. Valitse oikeasta yläkulmasta kolme pistettä, ja siitä avautuvasta valikosta Palauta oletukset / Reset to default.
  6. Ota yhteyttä operaattoriisi ja tarkista, että sinulla on voimassa oleva liittymä ja että sinulla ei ole rajoituksia tai estoja mobiilidatan käytössä.
  7. Palauta puhelimen tehdasasetukset. Tämä poistaa kaikki tiedot ja sovellukset puhelimestasi, joten varmuuskopioi ne ensin.

Miten toimin ongelmatilanteessa?

Include Page
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Miten toimin ongelmatilanteessa?


My mobile data connection on my Android phone stopped working, what should I do?