Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi
- Esimies Esihenkilö tekee työsopimuksen työntekijän kanssa.
- Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään Henkilöstöpalveluiden vahvistettua työsopimuksenkun työsopimus vahvistetaan.
- Käyttäjän tiedot siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan käyttäjätunnus.
- Esimies tiedottaa Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointi.
- Työntekijä aktivoi tunnuksensa.
Jos verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa Helpdeskin palvelupisteistänoutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen kuin tunnuslomake luovutetaanlomakkeen luovuttamista.
Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää.
Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa. Uudet tunnukset voi noutaa myös opintotoimistoista ja Helpdeskin palvelupisteistä